Kable rozruchowe do diesla.

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Kable rozruchowe do diesla.

#1 Postautor: Andrzej » czwartek, 12 grudnia 2019, 11:26

Mam dwa rodzaje kabli rozruchowych i odkąd pamiętam nigdy nie mogłem nimi uruchomić swojego Sorento.
Postanowiłem więc kupić kable z prawdziwego zdarzenia.
Jak prawdziwy Polak musiałem najpierw zostać ekspertem w sprawach kabli i dopiero mogłem się nimi zająć :kwink:
Po trzydniowym przeglądaniu wszystkich możliwych poradników wyszło na to , że do samochodów stosuje się cztery grubości kabla :
16 mm2 – w przypadku samochodów benzynowych i kabli 2-3 metrowych,
25 mm2 – gdy długość kabla przekracza 3 m lub mamy do czynienia z silnikiem dieslowym,
35 mm2 – jeśli nasz samochód został wyposażony w silnik o dużej pojemności lub zdecydowaliśmy się na kable, których długość przekracza 4 metry.
50 mm2 - do Tira

Teraz jaka długość :
W przypadku samochodów benzynowych sprawdzą się przewody o długości 2,5-3 metrów. Z kolei silniki dieslowe i auta dostawcze będą potrzebowały dłuższych kabli, sięgających od 4 do nawet 6 metrów.

Jaka moc? Jaki amperaż?

To, jakie natężenie prądu obsługiwane jest przez dane kable rozruchowe, to niezwykle ważny parametr, który pozwoli nam właściwie dobrać przewody do rodzaju samochodu. W przypadku najtańszych produktów zazwyczaj mamy do czynienia z natężeniem 100-200 amperów.
Jednak tego typu kable mogą okazać się niewystarczające do sprawnego i bezpiecznego uruchomienia samochodu benzynowego, nawet wyposażonego w silnik o niewielkiej pojemności. Mogą się one bowiem stopić w trakcie ładowania akumulatora.
Potrzebujemy zatem mocniejszych produktów, które będą charakteryzować się wyższym natężeniem. Do wyboru mamy następując opcje:

Kable rozruchowe 400A – sprawdzą się w przypadku małych jednostek benzynowych,
Kable rozruchowe 600A-900A – będą odpowiednie podczas ładowania akumulatorów w dużych jednostkach benzynowych, silnikach diesla, a nawet w przypadku aut dostawczych czy niektórych ciężarówek.
Wskazówek odnośnie tego, jaki amperaż powinny mieć nasze kable rozruchowe, warto szukać na akumulatorze. Znajduje się tam bowiem informacja odnośnie natężenia prądu rozruchowego. W moim przypadku będzie to 830A
Potwierdza się opinia, że Sorento bliżej do ciężarówki niż osobówki :kwink:
Teraz został jeszcze sam przewód . Są dwa rodzaje , wykonany z miedzi oraz wykonany z aluminium i miedziowany .
Znając te parametry zacząłem szukać odpowiednich do Sorento 2.5 diesel.

Wybrałem następujące parametry:
długość 4 m
przekrój 35 mm2
wykonanie miedź
1200A

Po kilku dniach poszukiwań znalazłem takie, lecz wszystkie oprócz jednej kosztowały powyżej 200 zł
Ta jedna kosztowała... 49 zł .
Zamówiłem przesyłkę i dzisiaj przyszła .

Według opisu:

obraz.jpg
obraz.jpg (105.52 KiB) Przejrzano 3092 razy


KABLE ROZRUCHOWE 4m + 4m
Charakterystyka produktu:
- kable wykonane są z miedzi,
- posiadają silikonową otoczkę oraz porządne uchwyty izolacyjne,
- miedziane klemy o szerokim rozstawie z ząbkami,
- mocna sprężyna, dzięki której krokodylki nie spadną z akumulatora
- oznaczone zaciski dla dodatkowego bezpieczeństwa.
- elastyczne nawet przy bardzo niskich i wysokich temperaturach

BARDZO SOLIDNE I MOCNE ZACISKI O SZEROKIM ROZSTAWIE

TYLKO U NAS KABLE SĄ ZAKUWANE METODĄ MECHANICZNĄ , DZIĘKI CZEMU JEST LEPSZE PRZEWODZENIE PRĄDU
ZDJĘCIA SĄ PRZEZ NAS ROBIONE
PRZEDSTAWIAJĄ REALNIE WYGLĄDAJĄCE KABLE
DANE TECHNICZNE:
MAX NATĘŻENIE PRĄDU -3,9 A
DŁUGOŚĆ PRZEWODU - 4m + 4m
GRUBOŚĆ PRZEWODU PRZEWODZĄCEGO- 35mm
WAGA -2,5 KG
Nasze przewody są sprawdzone i posiadają POLSKIE !!!! / nie chińskie certyfikaty bezpieczeństwa i przewodzenia prądu

Parametry
Stan:Nowy
Faktura:Wystawiam fakturę VAT
Długość:4 m
Natężenie:1500 A
Waga (z opakowaniem):3 kg

W opisie prawie wszystko się zgadza jedynie kabli waga nie.
Dla porównania wziąłem mój badziewny chiński zestaw z marketu .
Okazało się, że tam nie ma w ogóle kabla tylko sama izolacja

kabel1.jpg
kabel1.jpg (410.01 KiB) Przejrzano 3096 razy

kabel1a.jpg
kabel1a.jpg (100.6 KiB) Przejrzano 3096 razy


Porównałem z nowo zakupionym .
Faktycznie, jest te 35mm
Wygląda na trzy razy więcej kabla.

kabel2.jpg
kabel2.jpg (87.04 KiB) Przejrzano 3096 razy


2019-12-12 10.27.21.jpg
2019-12-12 10.27.21.jpg (71.23 KiB) Przejrzano 3096 razy


Teraz położyłem na wadze ( waga z osobnym wyświetlaczem , wyświetlacz leżał u góry )

waga1.jpg
waga1.jpg (111.13 KiB) Przejrzano 3096 razy


waga2.jpg
waga2.jpg (104.38 KiB) Przejrzano 3096 razy


Następnie wziąłem krokodylki i ścisnąłem sobie palec aby porównać jakość sprężyny

krok1.jpg
krok1.jpg (70.21 KiB) Przejrzano 3096 razy


krok2.jpg
krok2.jpg (55.28 KiB) Przejrzano 3096 razy


krok3.jpg
krok3.jpg (72.87 KiB) Przejrzano 3096 razy


Krokodylki chińskie mogłem swobodnie zacisnąć na palcu .
Tych nowych nie dałem rady , chyba przecięłyby mi palec.

Teoretycznie wszystko się zgadza , oprócz ceny , są za tanie .
Nie wiem tylko jak sprawdzić czy kabel jest miedziany czy miedziowany.
Jutro test odpalania Sorento ze specjalnie do tego celu rozładowanym akumulatorem.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#2 Postautor: PABLOTECH » czwartek, 12 grudnia 2019, 12:02

Andrzej pisze:Teraz jaka długość :
W przypadku samochodów benzynowych sprawdzą się przewody o długości 2,5-3 metrów. Z kolei silniki dieslowe i auta dostawcze będą potrzebowały dłuższych kabli, sięgających od 4 do nawet 6 metrów.

A skąd taka zależność ? To nie jest tak, że im dłuższe kable tym więcej prądu jest wytracana po drodze ? :idn:
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#3 Postautor: Andrzej » czwartek, 12 grudnia 2019, 12:25

Tak właśnie jest , stąd zależność im dłuższy przewód tym większy przekrój kabla
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#4 Postautor: Panicz » czwartek, 12 grudnia 2019, 12:34

Ja kable zrobiłem sobie sam, do busa. Grube na palec, długości 7,5 metra (żeby były dłuższe od samochodu). Jak nie odpali z kabli, to spokojnie mogą za line posłóżyć :happy2: Wszystko co trzeba kupiłem za ok 100zł w pobliskim sklepie elektrycznym. Służą już z 8 lat.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#5 Postautor: Andrzej » czwartek, 12 grudnia 2019, 12:38

Też o takich myślałem , ale najtańszy kabel 11 zł m, do tego krokodylki, nie wiedziałbym jak zacisnąć na nich przewód a w każdym ogłoszeniu piszą jakie to ważne . Po prostu nie miałem możliwości .

Znalazłem fajną tabelkę w Exelu :kwink:

Zrzut ekranu 2019-12-12 12.42-vert.jpg
Zrzut ekranu 2019-12-12 12.42-vert.jpg (137.27 KiB) Przejrzano 3061 razy


Wynika z niej , że gdybyśmy użyli przewodu o przekroju 10mm2 i długości 7 m przy prądzie 208A spadek napięcia wynosiłby 90.2 %
To chyba moje chińskie tak miały :lol:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Oli
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 20:00
Skąd jesteś: Wolsztyn (Berzyna)
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: VW Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#6 Postautor: Oli » czwartek, 12 grudnia 2019, 18:11

Ja mam cieniutkie z marketu za 19zł i przy uszkodzonym rozruszniku musiałem kilka razy je testować i zapalał :happy2:
:hmm: Wszystko jest względne

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2084
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#7 Postautor: Mucha » czwartek, 12 grudnia 2019, 18:19

A jak bez rozrusznika odpalałeś kablami? :hmm:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#8 Postautor: dawtow » czwartek, 12 grudnia 2019, 19:01

Kiedyś zrobiłem sobie 2 zestawy :idea: tymi grubymi to już nieraz auta cieżarowe koparki i inny sprzęt się zimą ratowało :)
https://photos.app.goo.gl/Jw9v9a6iUhzhbdys6
Załączniki
20191212_161409~01.jpg
20191212_161409~01.jpg (267.68 KiB) Przejrzano 3003 razy
20191212_161025~01.jpg
20191212_161025~01.jpg (264.58 KiB) Przejrzano 3003 razy

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#9 Postautor: rudi_pl » czwartek, 12 grudnia 2019, 19:43

Zależy od ceny, ja mam jedne z kabla głośnikowego, nie wiem jaki przekrój - jak papieros. Ale to do benzyniaków.
Miałem też takie z Tira - były najlepsze - komuś pożyczyłem...
Mam takie z kabla od spawarki, niestety oba czarne. Dają radę.
Mam kilka spostrzeżeń dotyczących uruchamiania zimnego diesla przy dość ujemnych temp.
1. Podłączaj przewód masowy w uruchamianym pojedzie do obudowy - wymusza to przepływ prądu przez rozrusznik,
2. Uwaga na pojazdy które mają "plus na masie"!
3. Sześciocylindrowca dużo łatwiej odpalić korbą niż dwucylindrową jednostkę - to chyba łatwo zrozumieć,

Jak ktoś ma dalej problemy - nie polecam Plaka - lepszy knot namoczony ropą.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
visitor
Off-Road
Off-Road
Posty: 2341
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
Skąd jesteś: Łomianki
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 326000
Inny Samochód: Hyundai ix55
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
Has thanked: 78 times
Been thanked: 71 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#10 Postautor: visitor » czwartek, 12 grudnia 2019, 20:36

Też mam od tira i palę nimi wszystko co podejdzie :roftl: a kiedyś cienkim to mogłem seicento odpalać :gpost:
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony

Awatar użytkownika
Oli
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 20:00
Skąd jesteś: Wolsztyn (Berzyna)
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: VW Lupo 3L
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kable rozruchowe do diesla.

#11 Postautor: Oli » czwartek, 12 grudnia 2019, 22:48

Mucha pisze:A jak bez rozrusznika odpalałeś kablami? :hmm:

Uszkodzony, w sensie, że miał dojechane łożyska i się zawieszał. Zjadał prąd, a kręcił kiepsko. Po drodze z nad morza 3 razy pożyczałem prądu.
:hmm: Wszystko jest względne


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości