Kable rozruchowe do diesla.
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Kable rozruchowe do diesla.
Mam dwa rodzaje kabli rozruchowych i odkąd pamiętam nigdy nie mogłem nimi uruchomić swojego Sorento.
Postanowiłem więc kupić kable z prawdziwego zdarzenia.
Jak prawdziwy Polak musiałem najpierw zostać ekspertem w sprawach kabli i dopiero mogłem się nimi zająć
Po trzydniowym przeglądaniu wszystkich możliwych poradników wyszło na to , że do samochodów stosuje się cztery grubości kabla :
16 mm2 – w przypadku samochodów benzynowych i kabli 2-3 metrowych,
25 mm2 – gdy długość kabla przekracza 3 m lub mamy do czynienia z silnikiem dieslowym,
35 mm2 – jeśli nasz samochód został wyposażony w silnik o dużej pojemności lub zdecydowaliśmy się na kable, których długość przekracza 4 metry.
50 mm2 - do Tira
Teraz jaka długość :
W przypadku samochodów benzynowych sprawdzą się przewody o długości 2,5-3 metrów. Z kolei silniki dieslowe i auta dostawcze będą potrzebowały dłuższych kabli, sięgających od 4 do nawet 6 metrów.
Jaka moc? Jaki amperaż?
To, jakie natężenie prądu obsługiwane jest przez dane kable rozruchowe, to niezwykle ważny parametr, który pozwoli nam właściwie dobrać przewody do rodzaju samochodu. W przypadku najtańszych produktów zazwyczaj mamy do czynienia z natężeniem 100-200 amperów.
Jednak tego typu kable mogą okazać się niewystarczające do sprawnego i bezpiecznego uruchomienia samochodu benzynowego, nawet wyposażonego w silnik o niewielkiej pojemności. Mogą się one bowiem stopić w trakcie ładowania akumulatora.
Potrzebujemy zatem mocniejszych produktów, które będą charakteryzować się wyższym natężeniem. Do wyboru mamy następując opcje:
Kable rozruchowe 400A – sprawdzą się w przypadku małych jednostek benzynowych,
Kable rozruchowe 600A-900A – będą odpowiednie podczas ładowania akumulatorów w dużych jednostkach benzynowych, silnikach diesla, a nawet w przypadku aut dostawczych czy niektórych ciężarówek.
Wskazówek odnośnie tego, jaki amperaż powinny mieć nasze kable rozruchowe, warto szukać na akumulatorze. Znajduje się tam bowiem informacja odnośnie natężenia prądu rozruchowego. W moim przypadku będzie to 830A
Potwierdza się opinia, że Sorento bliżej do ciężarówki niż osobówki
Teraz został jeszcze sam przewód . Są dwa rodzaje , wykonany z miedzi oraz wykonany z aluminium i miedziowany .
Znając te parametry zacząłem szukać odpowiednich do Sorento 2.5 diesel.
Wybrałem następujące parametry:
długość 4 m
przekrój 35 mm2
wykonanie miedź
1200A
Po kilku dniach poszukiwań znalazłem takie, lecz wszystkie oprócz jednej kosztowały powyżej 200 zł
Ta jedna kosztowała... 49 zł .
Zamówiłem przesyłkę i dzisiaj przyszła .
Według opisu:
KABLE ROZRUCHOWE 4m + 4m
Charakterystyka produktu:
- kable wykonane są z miedzi,
- posiadają silikonową otoczkę oraz porządne uchwyty izolacyjne,
- miedziane klemy o szerokim rozstawie z ząbkami,
- mocna sprężyna, dzięki której krokodylki nie spadną z akumulatora
- oznaczone zaciski dla dodatkowego bezpieczeństwa.
- elastyczne nawet przy bardzo niskich i wysokich temperaturach
BARDZO SOLIDNE I MOCNE ZACISKI O SZEROKIM ROZSTAWIE
TYLKO U NAS KABLE SĄ ZAKUWANE METODĄ MECHANICZNĄ , DZIĘKI CZEMU JEST LEPSZE PRZEWODZENIE PRĄDU
ZDJĘCIA SĄ PRZEZ NAS ROBIONE
PRZEDSTAWIAJĄ REALNIE WYGLĄDAJĄCE KABLE
DANE TECHNICZNE:
MAX NATĘŻENIE PRĄDU -3,9 A
DŁUGOŚĆ PRZEWODU - 4m + 4m
GRUBOŚĆ PRZEWODU PRZEWODZĄCEGO- 35mm
WAGA -2,5 KG
Nasze przewody są sprawdzone i posiadają POLSKIE !!!! / nie chińskie certyfikaty bezpieczeństwa i przewodzenia prądu
Parametry
Stan:Nowy
Faktura:Wystawiam fakturę VAT
Długość:4 m
Natężenie:1500 A
Waga (z opakowaniem):3 kg
W opisie prawie wszystko się zgadza jedynie kabli waga nie.
Dla porównania wziąłem mój badziewny chiński zestaw z marketu .
Okazało się, że tam nie ma w ogóle kabla tylko sama izolacja
Porównałem z nowo zakupionym .
Faktycznie, jest te 35mm
Wygląda na trzy razy więcej kabla.
Teraz położyłem na wadze ( waga z osobnym wyświetlaczem , wyświetlacz leżał u góry )
Następnie wziąłem krokodylki i ścisnąłem sobie palec aby porównać jakość sprężyny
Krokodylki chińskie mogłem swobodnie zacisnąć na palcu .
Tych nowych nie dałem rady , chyba przecięłyby mi palec.
Teoretycznie wszystko się zgadza , oprócz ceny , są za tanie .
Nie wiem tylko jak sprawdzić czy kabel jest miedziany czy miedziowany.
Jutro test odpalania Sorento ze specjalnie do tego celu rozładowanym akumulatorem.
Postanowiłem więc kupić kable z prawdziwego zdarzenia.
Jak prawdziwy Polak musiałem najpierw zostać ekspertem w sprawach kabli i dopiero mogłem się nimi zająć
Po trzydniowym przeglądaniu wszystkich możliwych poradników wyszło na to , że do samochodów stosuje się cztery grubości kabla :
16 mm2 – w przypadku samochodów benzynowych i kabli 2-3 metrowych,
25 mm2 – gdy długość kabla przekracza 3 m lub mamy do czynienia z silnikiem dieslowym,
35 mm2 – jeśli nasz samochód został wyposażony w silnik o dużej pojemności lub zdecydowaliśmy się na kable, których długość przekracza 4 metry.
50 mm2 - do Tira
Teraz jaka długość :
W przypadku samochodów benzynowych sprawdzą się przewody o długości 2,5-3 metrów. Z kolei silniki dieslowe i auta dostawcze będą potrzebowały dłuższych kabli, sięgających od 4 do nawet 6 metrów.
Jaka moc? Jaki amperaż?
To, jakie natężenie prądu obsługiwane jest przez dane kable rozruchowe, to niezwykle ważny parametr, który pozwoli nam właściwie dobrać przewody do rodzaju samochodu. W przypadku najtańszych produktów zazwyczaj mamy do czynienia z natężeniem 100-200 amperów.
Jednak tego typu kable mogą okazać się niewystarczające do sprawnego i bezpiecznego uruchomienia samochodu benzynowego, nawet wyposażonego w silnik o niewielkiej pojemności. Mogą się one bowiem stopić w trakcie ładowania akumulatora.
Potrzebujemy zatem mocniejszych produktów, które będą charakteryzować się wyższym natężeniem. Do wyboru mamy następując opcje:
Kable rozruchowe 400A – sprawdzą się w przypadku małych jednostek benzynowych,
Kable rozruchowe 600A-900A – będą odpowiednie podczas ładowania akumulatorów w dużych jednostkach benzynowych, silnikach diesla, a nawet w przypadku aut dostawczych czy niektórych ciężarówek.
Wskazówek odnośnie tego, jaki amperaż powinny mieć nasze kable rozruchowe, warto szukać na akumulatorze. Znajduje się tam bowiem informacja odnośnie natężenia prądu rozruchowego. W moim przypadku będzie to 830A
Potwierdza się opinia, że Sorento bliżej do ciężarówki niż osobówki
Teraz został jeszcze sam przewód . Są dwa rodzaje , wykonany z miedzi oraz wykonany z aluminium i miedziowany .
Znając te parametry zacząłem szukać odpowiednich do Sorento 2.5 diesel.
Wybrałem następujące parametry:
długość 4 m
przekrój 35 mm2
wykonanie miedź
1200A
Po kilku dniach poszukiwań znalazłem takie, lecz wszystkie oprócz jednej kosztowały powyżej 200 zł
Ta jedna kosztowała... 49 zł .
Zamówiłem przesyłkę i dzisiaj przyszła .
Według opisu:
KABLE ROZRUCHOWE 4m + 4m
Charakterystyka produktu:
- kable wykonane są z miedzi,
- posiadają silikonową otoczkę oraz porządne uchwyty izolacyjne,
- miedziane klemy o szerokim rozstawie z ząbkami,
- mocna sprężyna, dzięki której krokodylki nie spadną z akumulatora
- oznaczone zaciski dla dodatkowego bezpieczeństwa.
- elastyczne nawet przy bardzo niskich i wysokich temperaturach
BARDZO SOLIDNE I MOCNE ZACISKI O SZEROKIM ROZSTAWIE
TYLKO U NAS KABLE SĄ ZAKUWANE METODĄ MECHANICZNĄ , DZIĘKI CZEMU JEST LEPSZE PRZEWODZENIE PRĄDU
ZDJĘCIA SĄ PRZEZ NAS ROBIONE
PRZEDSTAWIAJĄ REALNIE WYGLĄDAJĄCE KABLE
DANE TECHNICZNE:
MAX NATĘŻENIE PRĄDU -3,9 A
DŁUGOŚĆ PRZEWODU - 4m + 4m
GRUBOŚĆ PRZEWODU PRZEWODZĄCEGO- 35mm
WAGA -2,5 KG
Nasze przewody są sprawdzone i posiadają POLSKIE !!!! / nie chińskie certyfikaty bezpieczeństwa i przewodzenia prądu
Parametry
Stan:Nowy
Faktura:Wystawiam fakturę VAT
Długość:4 m
Natężenie:1500 A
Waga (z opakowaniem):3 kg
W opisie prawie wszystko się zgadza jedynie kabli waga nie.
Dla porównania wziąłem mój badziewny chiński zestaw z marketu .
Okazało się, że tam nie ma w ogóle kabla tylko sama izolacja
Porównałem z nowo zakupionym .
Faktycznie, jest te 35mm
Wygląda na trzy razy więcej kabla.
Teraz położyłem na wadze ( waga z osobnym wyświetlaczem , wyświetlacz leżał u góry )
Następnie wziąłem krokodylki i ścisnąłem sobie palec aby porównać jakość sprężyny
Krokodylki chińskie mogłem swobodnie zacisnąć na palcu .
Tych nowych nie dałem rady , chyba przecięłyby mi palec.
Teoretycznie wszystko się zgadza , oprócz ceny , są za tanie .
Nie wiem tylko jak sprawdzić czy kabel jest miedziany czy miedziowany.
Jutro test odpalania Sorento ze specjalnie do tego celu rozładowanym akumulatorem.
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Andrzej pisze:Teraz jaka długość :
W przypadku samochodów benzynowych sprawdzą się przewody o długości 2,5-3 metrów. Z kolei silniki dieslowe i auta dostawcze będą potrzebowały dłuższych kabli, sięgających od 4 do nawet 6 metrów.
A skąd taka zależność ? To nie jest tak, że im dłuższe kable tym więcej prądu jest wytracana po drodze ?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Tak właśnie jest , stąd zależność im dłuższy przewód tym większy przekrój kabla
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Ja kable zrobiłem sobie sam, do busa. Grube na palec, długości 7,5 metra (żeby były dłuższe od samochodu). Jak nie odpali z kabli, to spokojnie mogą za line posłóżyć Wszystko co trzeba kupiłem za ok 100zł w pobliskim sklepie elektrycznym. Służą już z 8 lat.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Też o takich myślałem , ale najtańszy kabel 11 zł m, do tego krokodylki, nie wiedziałbym jak zacisnąć na nich przewód a w każdym ogłoszeniu piszą jakie to ważne . Po prostu nie miałem możliwości .
Znalazłem fajną tabelkę w Exelu
Wynika z niej , że gdybyśmy użyli przewodu o przekroju 10mm2 i długości 7 m przy prądzie 208A spadek napięcia wynosiłby 90.2 %
To chyba moje chińskie tak miały
Znalazłem fajną tabelkę w Exelu
Wynika z niej , że gdybyśmy użyli przewodu o przekroju 10mm2 i długości 7 m przy prądzie 208A spadek napięcia wynosiłby 90.2 %
To chyba moje chińskie tak miały
- Oli
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 20:00
- Skąd jesteś: Wolsztyn (Berzyna)
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: VW Lupo 3L
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Ja mam cieniutkie z marketu za 19zł i przy uszkodzonym rozruszniku musiałem kilka razy je testować i zapalał
Wszystko jest względne
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
A jak bez rozrusznika odpalałeś kablami?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- dawtow
- Jestem
- Posty: 244
- Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
- Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Kiedyś zrobiłem sobie 2 zestawy tymi grubymi to już nieraz auta cieżarowe koparki i inny sprzęt się zimą ratowało
https://photos.app.goo.gl/Jw9v9a6iUhzhbdys6
https://photos.app.goo.gl/Jw9v9a6iUhzhbdys6
- Załączniki
-
- 20191212_161409~01.jpg (267.68 KiB) Przejrzano 3181 razy
-
- 20191212_161025~01.jpg (264.58 KiB) Przejrzano 3181 razy
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Zależy od ceny, ja mam jedne z kabla głośnikowego, nie wiem jaki przekrój - jak papieros. Ale to do benzyniaków.
Miałem też takie z Tira - były najlepsze - komuś pożyczyłem...
Mam takie z kabla od spawarki, niestety oba czarne. Dają radę.
Mam kilka spostrzeżeń dotyczących uruchamiania zimnego diesla przy dość ujemnych temp.
1. Podłączaj przewód masowy w uruchamianym pojedzie do obudowy - wymusza to przepływ prądu przez rozrusznik,
2. Uwaga na pojazdy które mają "plus na masie"!
3. Sześciocylindrowca dużo łatwiej odpalić korbą niż dwucylindrową jednostkę - to chyba łatwo zrozumieć,
Jak ktoś ma dalej problemy - nie polecam Plaka - lepszy knot namoczony ropą.
Miałem też takie z Tira - były najlepsze - komuś pożyczyłem...
Mam takie z kabla od spawarki, niestety oba czarne. Dają radę.
Mam kilka spostrzeżeń dotyczących uruchamiania zimnego diesla przy dość ujemnych temp.
1. Podłączaj przewód masowy w uruchamianym pojedzie do obudowy - wymusza to przepływ prądu przez rozrusznik,
2. Uwaga na pojazdy które mają "plus na masie"!
3. Sześciocylindrowca dużo łatwiej odpalić korbą niż dwucylindrową jednostkę - to chyba łatwo zrozumieć,
Jak ktoś ma dalej problemy - nie polecam Plaka - lepszy knot namoczony ropą.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2354
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Też mam od tira i palę nimi wszystko co podejdzie a kiedyś cienkim to mogłem seicento odpalać
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- Oli
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 20:00
- Skąd jesteś: Wolsztyn (Berzyna)
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: VW Lupo 3L
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Kable rozruchowe do diesla.
Mucha pisze:A jak bez rozrusznika odpalałeś kablami?
Uszkodzony, w sensie, że miał dojechane łożyska i się zawieszał. Zjadał prąd, a kręcił kiepsko. Po drodze z nad morza 3 razy pożyczałem prądu.
Wszystko jest względne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość