Felgi 4x4 + pierścień centrujący

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dunde
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 29 lutego 2020, 18:16
Skąd jesteś: Toruń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#1 Postautor: dunde » czwartek, 16 kwietnia 2020, 15:47

Drodzy forumowicze planuję zakup felg offroad do mojej Sorci>
https://allegro.pl/oferta/felga-stalowa ... 6320632558

Jak zauważycie w opisie aukcji otwór centrujący felgi ma 110mm a piasta w aucie 95mm, aby to zgrać potrzebny jest pierścień centrujący. Z informacji jakie posiadam pierścienie stosuje się zwykle w felgach alu a tu mamy do czynienia ze stalówką.
Ponieważ auta używam na codzień zastanawiam się czy takie rozwiązanie jest bezpieczne tzn stalówka plus pierścień.
A może są jakieś bezpieczniejsze rozwiązania lub felgi podobne do tych z aukcji z otworem centrującym 95mm Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia byłbym wdzięczny za wszelkie info.

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#2 Postautor: Adam73 » czwartek, 16 kwietnia 2020, 18:29

A czemu ma nie być bezpieczne,otwór centrujący jak sama nazwa mówi tylko centruje felgę za trzymanie odpowiadają śruby/nakrętki.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#3 Postautor: Panicz » piątek, 17 kwietnia 2020, 00:19

To jak już znajdziesz takie pierścienie to się pochwal gdzie, ze 2 miesiące już takich szukam. Niby w IC coś tam kiedyś mieli, mieli posprawdzać i jak narazie cisza. Wkurze się i na tokarce chyba je sobie dorobie.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#4 Postautor: Mucha » piątek, 17 kwietnia 2020, 06:42

Ja mam takie felgi, i mam pierścienie. Minus taki że muszą być wkładane od zewnątrz bo felga stalowa od środka nie ma na niego miejsca. Ale jak kolega pisał wyżej bez tego nie zginiesz. Bardzo długo jeździłem bez bo ciężko dostać
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

dunde
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 29 lutego 2020, 18:16
Skąd jesteś: Toruń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#5 Postautor: dunde » piątek, 17 kwietnia 2020, 09:44

Mucha pisze:Ja mam takie felgi, i mam pierścienie. Minus taki że muszą być wkładane od zewnątrz bo felga stalowa od środka nie ma na niego miejsca. Ale jak kolega pisał wyżej bez tego nie zginiesz. Bardzo długo jeździłem bez bo ciężko dostać

A pierścienie masz z tworzywa czy alu? Ja zanlazłem coś takiego :
https://felgislask.pl/product/pierscien ... 110-95-1mm
Jak sądzisz , bedą ok?
Zastanawiam się też czy zamontowanie pierścienia od zewnątrz nie powoduje jego wypadania?
No i ostatnia kwestia ,Mucha czy auto użytkujesz na codzień na takim zestawie tzn stalówka i pierścień? Pytam ponieważ Sori jest też moim daily i autem na dalsze wyjazdy wakacyjne z rodziną, a tu chciałbym mieć 100% pewność że jest to bezpieczne rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#6 Postautor: Mucha » piątek, 17 kwietnia 2020, 11:33

Ja swoim autem jezdze normalnie na codzien. Pierścienie wchodzą bardzo ciasno nigdy nie wypadły. Bardziej bym się martwił na Twoim miejscu czy koła nie będą obcieraly :kwink:
Tak to są bardzo podobne do moich. Też plastik
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#7 Postautor: Adam73 » piątek, 17 kwietnia 2020, 12:13

Kilka ładnych lat jeździłem Fordem Scorpio na felach od Merca bez dystansów i nic nie biło, podstawowa sprawa przy dokręcaniu wtedy kół to dokręcamy z umiarem i po przekątnych. Dopiero na koniec dajemy odpowiedni moment.
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#8 Postautor: Panicz » piątek, 17 kwietnia 2020, 14:00

Na stalówkach bym się nie bał bez pierścienia bo da się je mocno skręcić, ale alusy mi się luzowały co jakiś czas. Miałem kiedyś vw na alu z opla i omal nie zgubiłem koła. Sorento jest prawie dwa razy cięższe od takiego golfa to już wogóle strach.

dunde
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 29 lutego 2020, 18:16
Skąd jesteś: Toruń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#9 Postautor: dunde » piątek, 17 kwietnia 2020, 15:53

Mucha pisze:Bardziej bym się martwił na Twoim miejscu czy koła nie będą obcieraly :kwink:
Tak to są bardzo podobne do moich. Też plastik

Opony mam At w standardowym rozmiarze, jedyna różnica to et felgi "0" , myślisz że będzie obcierać?

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#10 Postautor: Mucha » piątek, 17 kwietnia 2020, 15:55

Przy et 0 przy skręcie może, lecz przy standardowej oponie nie musi. Ciężko powiedzieć, bo ja zawsze miałem większe koła. Najmniejsze to było 255/70r16 i na et 0 obcieralo już nieznacznie.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#11 Postautor: Adam73 » piątek, 17 kwietnia 2020, 20:30

Panicz pisze:Na stalówkach bym się nie bał bez pierścienia bo da się je mocno skręcić, ale alusy mi się luzowały co jakiś czas.

No a ja akurat na alusach "szprychowych" pomykałem i nigdy nie było problemu z nakrętkami.

PS. mam nadzieje ze nie dałeś się przekonać jakimś "oszołomom" i nie smarowałeś nakrętek/śrub :jaw:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#12 Postautor: Mucha » piątek, 17 kwietnia 2020, 21:06

Ja też tak miałem w innym aucie na alusach bez pierścieni. Z czasem kierownica zaczynała bić, musiałem odkręcić i przykręcić jeszcze raz
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

dunde
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: sobota, 29 lutego 2020, 18:16
Skąd jesteś: Toruń
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#13 Postautor: dunde » piątek, 17 kwietnia 2020, 21:14

Dziękuję panowie za odpowiedzi, :happy2: decyzja zapadla , zamówię fele i pierścienie.

Panicz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 505
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
Skąd jesteś: Siennica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#14 Postautor: Panicz » czwartek, 7 maja 2020, 19:37

Założyłeś te felgi? Obciera coś?

Dla potomności, felgi z Vitary z et 25 nie pasują do Sorento, obciera zacisk. Tyle roboty... :tdown:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2088
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Felgi 4x4 + pierścień centrujący

#15 Postautor: Mucha » czwartek, 7 maja 2020, 19:57

Vitara, et25? Zamówiłeś 15 cali? Zadne 15 nie wchodzą gładko. Trzeba szlifować zaciski
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości