Kompresor do pompowania kół na zlotach .

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#31 Postautor: hunter » wtorek, 25 października 2016, 16:42

Polecam kompresor firmy Amerwox mam w 2 autach - wytrzymały:
Obrazek

Dane techniczne

Max. Ciśnienie: 5 bar/100 psi
Napięcie zasilania : 12V DC
Pobór prądu : 15A max
Wydajność : 0 do 43 psi/3 bar < 8 min
Temperatura pracy : -30°C do 70°C
Wymiary kompresora w futerale: 19 cm x 19 cm x 9 cm
Waga: 1,6 kg

http://ksm12v.amervox.com.pl/
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#32 Postautor: cezio77 » czwartek, 27 października 2016, 09:39

Odpowiedź nr 3 :kwink:
Dla awaryjnego, osobistego użytku wystarczy dobra pompka dwutłokowa.
Raz lewą nóżką, raz prawą :kwink:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
tygrys
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2766
Rejestracja: piątek, 13 maja 2016, 17:32
Skąd jesteś: Leszno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 25 times
Been thanked: 27 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#33 Postautor: tygrys » czwartek, 27 października 2016, 09:40

Gerwazy , mam taki sam kompresor jak zamierzasz kupić .
Nie mam w tej chwili jak zrobić bardziej szczegółowego testu ponieważ jeździ w tej chwili w drugim aucie.
Do tej pory używałem go tylko na razie do dopompowania koła czy też pompownia materacy i jak na moje
potrzeby był wystarczający :kwink:
Na bardziej szczegółowe testy jakbyś był zainteresowany to musiałbyś trochę poczekać :)

Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać!

Bądź miły dla osoby która próbuje ci na forum pomóc, tym bardziej że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.


Awatar użytkownika
jaro
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 341
Wiek: 43
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
Skąd jesteś: Lubuskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#34 Postautor: jaro » czwartek, 27 października 2016, 10:16

Gerwazy, rozumiem że teraz to Ty testujesz i nie koniecznie chodzi o testowanie kompresora :kwink:

Gerwazy pisze:... Teraz jeszcze trzeba ustalić nam poziom tolerancji na żarty nowych Moderatorów :roftl:


A co do tematu, też używam dwutłokowego kompresora nożnego. Choć w sumie to nie używam, tylko on sobie podróżuje w bagażniku :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#35 Postautor: Madej » czwartek, 27 października 2016, 11:50

Zazwyczaj jak zejdzie powietrze to jest dziura w oponie i żaden kompresor nie da rady dopompować :hmm:
Obecnie na każdej stacji znajduje się kompresor i nie widzę sensu wożenia dodatkowego balastu w bagażniku.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#36 Postautor: lookhash » czwartek, 27 października 2016, 12:06

Gerwazy, ja mam taki kompresor. To znaczy prawie identyczny - chyba model przed liftowy :) W moim kompresorze to okrągłe pudełko na końcówki jest umieszczone symetrycznie po środku. Trochę inaczej użebrowane głowice cylindrów. Przewód, manometr takie same.
Co do opinii na jego temat:
1. Dosyć wydajny, szybko pompuje koło.
2. Polecam od razu wymienić przewód sprężonego powietrza (spiralę) na grubszy z porządnymi szybkozłączkami, wymienić manometr - bo ten chiński przekłamuje i to sporo. Przy wymianie tego przewodu założyć szybkozłączki odwrotnie niż w oryginale, czyli żeby gniazdo szybkozłącza było na kompresorze - wówczas możesz podłączać inne przewody, przejściówki itp. czyli wszystkie akcesoria i narzędzia na sprężone powietrze.
3. Użytkowanie - dobry do awaryjnego pompowania koła, ewentualnie jakichś prac wykonywanych doraźnie przy aucie w terenie, ale upierdliwy do rozkładania i składania w tą torebkę (w torbie przy 3-cim wyciąganiu kompresora z auta odpruła się rączka :)). Więc do pompowania kół na zlotach czy w terenie po jeździe po piachu to lepiej by było go zamocować i podłączyć na stałe jakoś w bagażniku.
4. Wadą jest jeszcze to, że manometr jest "przy kole" w czasie pompowania a włącznik kompresora przy kompresorze (w dodatku na kablu). Zamierzam przerobić to również w swoim i zamocować manometr i włącznik na kompresorze, a nie latać i patrzeć "czy już dość".


Madej pisze:Zazwyczaj jak zejdzie powietrze to jest dziura w oponie i żaden kompresor nie da rady dopompować :hmm:
Obecnie na każdej stacji znajduje się kompresor i nie widzę sensu wożenia dodatkowego balastu w bagażniku.

Madej, masz trochę racji. Ale ja osobiście doświadczyłem przykrego zdarzenia - tego jednego dnia wyjąłem kompresor z auta (bo właśnie w czymś zawadzał) i pojechałem do pracy. Złapałem gumę i gdybym miał kompresor to po 10 minutach pojechał bym do wulkanizacji. Jak się okazało zapas był długo nie używany i też kapeć :)

michalk

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#37 Postautor: michalk » czwartek, 27 października 2016, 12:29

Ja mam taki prosty (i tani hehe).
Jeszcze go nie używałem jeździ "na wszelki wypadek" ;)
Załączniki
Mini-kompresor-samochodowy.jpg
Mini-kompresor-samochodowy.jpg (27.25 KiB) Przejrzano 5272 razy

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2424
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#38 Postautor: Madej » czwartek, 27 października 2016, 12:50

Dlatego przed wyjazdem w dłuższe trasy sprawdzam stan napompowania rezerwy :) jak i płyny w aucie :beer:
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#39 Postautor: tommy » czwartek, 27 października 2016, 16:50

Ja też mam i używam go do sprawdzania ciśnienia i ewentualnego dopompowania kół. A jak załapałem kapcia na Bałkanach ( dwukrotnie ) to był przydatny jak zakładałem zapasówkę.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#40 Postautor: hunter » piątek, 28 października 2016, 01:12

Pierwszy kompresor kupiłem do poprzedniego auta 3,3V6 jako że w miejscu koła zapasowego była butla.
Do tego jest niezbędny
Miałem okazję wypróbować ten mój zestaw w praktyce przy kole w "dostawczaku " udzielając jedoczesnie szkolenia praktycznego Joli :kwink: .
Teraz mam takie 2 zestawy - mimo,że sa koła zapasowe . Nie wyobrażam sobie małżonki wymieniającej koło zapasowe w Sorento :hmm: a nie zawsze można liczyć na pomoc , a o czasie dojazdu assistance nie wspomnę :lol:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 289
Wiek: 51
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 230000
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#41 Postautor: Gonzo » piątek, 28 października 2016, 09:01

Wożę coś podobnego. Na szczęście nigdy nie miałem okazji do użycia, ale zawsze zastanawiałem się czy po użyciu takiego specyfiku opona nadaje się do naprawy i ponownego użycia?

Awatar użytkownika
Zbynek_74
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 837
Wiek: 49
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 09:59
Skąd jesteś: Łochów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: złoty
Inny Samochód: Jeep Grand Cherokee
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento 2005 srebrne 2,5 CRDi (170 KM)
Has thanked: 17 times
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#42 Postautor: Zbynek_74 » piątek, 28 października 2016, 10:33

Podtrzymuję pytanie Gonzo, kilkakrotnie zastanawiałem się, czy po złapaniu gumy zmieniać koło czy użyć coś takiego :confused:

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#43 Postautor: lookhash » piątek, 28 października 2016, 10:38

Koledzy, nie wiem jaki ma charakter działania taki preparat. Jeśli po prostu rozpływa się po oponie od wewnątrz na skutek siły odśrodkowej i uszczelnia dziury to raczej nie ma problemu z ponownym używaniem opony po naprawie. Może być inaczej wyważona, ale przy kapciach o takim rozmiarze jak w Sorento to raczej wiele nie zmieni. Inna bajka jeśli powstanie piana i zastygnie wewnątrz opony. Wtedy trzeba ją wydłubać i oczyścić oponę. Jest to wykonalne ale pytanie jakim kosztem i czy wulkanizator nie powie nam "Panie, idź pan z tym w ...."

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#44 Postautor: Andrzej » sobota, 21 grudnia 2019, 21:14

Marzenia się spełniają .
Trochę długo to trwało ale nie należy się poddawać :kwink:
Pierwszy raz o kompresorze napisałem 27 lutego 2011 roku i teraz , po 8 latach wreszcie mam :lol:
Załączniki
Screenshot_2019-12-21-21-10-13-718_com.google.android.apps.photos~01.jpg
Screenshot_2019-12-21-21-10-13-718_com.google.android.apps.photos~01.jpg (225.74 KiB) Przejrzano 3365 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości