czesc , jako swiezo upieczony wlasciciel Sorki z EST mam pytanie do posiadaczy czolga 2H/4H/4L czyli EST o wrazenia i porady co do techniki jazdy. Dotychczas swoja jezdzilem tylko 4L po szutrze i trawie , bardzo sympatycznie, (generalnie spodziewam sie 80% asfaltu w dalszym zyciu...). Najbardziej chodzi mi o to kiedy uzywac 4H tak by to bylo zdrowe dla samochodu i dla kierowcy w trasie w trudnych warunkach (deszcz, snieg , a zwlaszcza naprzemiennie wystepujace odcinki ze sniegiem i mokrym zasolonym asfaltem )
Tylko nie piszcie, ze trzeba bylo kupic TODa ....-:)
jazda Sorento z EST (4H)
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 46
- Rejestracja: czwartek, 18 lipca 2013, 15:08
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
jazda Sorento z EST (4H)
Ostatnio zmieniony wtorek, 10 września 2013, 10:30 przez Pacho, łącznie zmieniany 1 raz.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: jazda Sorento z ESP (4H)
Kolego czy nie mylisz ESP z EST ?.
Jeżeli chodzi o EST czyli 2HI/4HI/4LO , to użytkuję 4HI tylko jak biało( śnieg, lód, błoto pośniegowe) lub w terenie, piasek,błoto, mokra trawa, wodowanie łodzi, nigdy na czarnym asfalcie.4 HI włączam i wyłączam w trakcie jazdy, albo w zatrzymaniu.Raz na 2 tygodnie wymuszam zapięcie 4HI i 4LO profilaktycznie ,aby nie być zdziwionym , że nie działa. 4LO zdarzyło mi się użyć dwa razy : na Zlocie zimą tego roku, i gdy samochód przysiadł mi w mule ,gdy wyciągałem łodź. Jak dotychczas Sori radzi sobie dobrze na 2HI i w razie konieczności na 4HI. Przy zapiętym 4 HI zimą ostrożniej na zakrętach i z gazem.
Jeżeli chodzi o EST czyli 2HI/4HI/4LO , to użytkuję 4HI tylko jak biało( śnieg, lód, błoto pośniegowe) lub w terenie, piasek,błoto, mokra trawa, wodowanie łodzi, nigdy na czarnym asfalcie.4 HI włączam i wyłączam w trakcie jazdy, albo w zatrzymaniu.Raz na 2 tygodnie wymuszam zapięcie 4HI i 4LO profilaktycznie ,aby nie być zdziwionym , że nie działa. 4LO zdarzyło mi się użyć dwa razy : na Zlocie zimą tego roku, i gdy samochód przysiadł mi w mule ,gdy wyciągałem łodź. Jak dotychczas Sori radzi sobie dobrze na 2HI i w razie konieczności na 4HI. Przy zapiętym 4 HI zimą ostrożniej na zakrętach i z gazem.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- awansowałem na
- Posty: 46
- Rejestracja: czwartek, 18 lipca 2013, 15:08
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: srebrny
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: jazda Sorento z EST (4H)
hunter pisze:Kolego czy nie mylisz ESP z EST ?.
.
no tak , literowka i to w tytule.. taki wstyd .. juz poprawilem i dzieki Adminowi i tez w tytule
hunter pisze:Przy zapiętym 4 HI zimą ostrożniej na zakrętach i z gazem.
.
Mozesz napisac objawy? Czy idzie o mechanike czy problem z torem jazdy?
4HI praktycznie nie wlaczalem, wlaczalem 4L na suchej trawie i szutrze w gorach,
Chodzilo swietnie nawet przy skrecie pod katem prostym, ale jestem laik wiec chetnie
poslucham praktykow. Dzieki za posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości