Tarpan Honker

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Tarpan Honker

#1 Postautor: Hessus » piątek, 14 marca 2014, 22:51

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie szatański pomysł (żona jeszcze o tym nie wie...jeżeli go zrealizuję to najpewniej dowie się dopiero......ale nie będę uprzedzał faktów). Związane jest to z tym, że żal mi trochę zajeżdżać mój ukochany czołg w cięższych terenach bo jednak każdy off odciska na nim mniejsze bądź większe piętno. W związku z tym wolałbym aby to było moje auto reprezentacyjne a w teren posłużył by mi mianowicie następujący produkt - Tarpan Honker.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto przystosowane do takiej zabawy, za niewielkie pieniądze (5-6tyś. zł.) można kupić jeżdżący egzemplarz no i przede wszystkim nie żal takim jechać w bagno, błoto, wodę, piach, śnieg, lód, itp. itd. Tak sobie myślę, że jeżeli utopię Honkera to po wyjechaniu z sadzawki na początek otworzę drzwi niech całe błoto wycieknie ze środka, resztę wezmę i wypłukam w środku wężem pod ciśnieniem (opcjonalnie w terenie wiadrem z wodą) a na koniec wsiądę i pojadę dalej bo nie będzie mi żal gdyż nic tam się nie zepsuje.

Chciałbym w tym temacie zaprosić wszystkich do dyskusji - miał ktoś może do czynienia z takim autem, jakieś sugestie, podpowiedzi, ostrzeżenia? Jakie silniki są warte uwagi, na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie, jakie roczniki mogą być narażone na wady?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Awatar użytkownika
Wojtas_vic
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3757
Wiek: 52
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 06:22
Skąd jesteś: Koszalin
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 225000
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 2005 A/T
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#2 Postautor: Wojtas_vic » sobota, 15 marca 2014, 07:03

:hmm: Czy ja wiem...bujałem się kiedyś Tarpanem i pamiętam, że psuł się na potęgę.
Nie lepiej zmotać sobie Suzi Samuraja ? Większa dostępność modelu, całe mnóstwo już zmotanych - gotowe rozwiązania.
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinksp
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 255
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 13:20
Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#3 Postautor: marcinksp » sobota, 15 marca 2014, 08:02

Samuraj lub vitara, tez walcze z takim pomyslem .

Hessus
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2447
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
Skąd jesteś: Czę100chowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny/grafitowy
Przebieg (km.): 219000
Inny Samochód: SHILTON
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#4 Postautor: Hessus » sobota, 15 marca 2014, 10:55

Samuraja czy Vitare trochę szkoda by mi było tak poniewierać a tarpan :hmm: no cóż do tego właśnie służy. Jak w tarpanie coś strzeli to po prostu wyciągnę spawarkę i po kłopocie. Cenowo też raczej nic jeżdżącego z suzuki nie trafię w tym przedziale ale może sę mylę bo nie przyglądałem się tym ofertom.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm

Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#5 Postautor: Bodzion » sobota, 15 marca 2014, 11:11

Uważam, że taki Tarpan to super pomysł :happy2:
Spójrz tutaj, jeżeli jeszcze tego nie widziałeś:


Trochę Ci to powie na co zwracać uwage przy zakupie.
No i fajnie się ogląda :)

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#6 Postautor: tommy » sobota, 15 marca 2014, 11:30

Hessus pisze:Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie szatański pomysł (żona jeszcze o tym nie wie...jeżeli go zrealizuję to najpewniej dowie się dopiero......ale nie będę uprzedzał faktów). Związane jest to z tym, że żal mi trochę zajeżdżać mój ukochany czołg w cięższych terenach bo jednak każdy off odciska na nim mniejsze bądź większe piętno. W związku z tym wolałbym aby to było moje auto reprezentacyjne a w teren posłużył by mi mianowicie następujący produkt - Tarpan Honker.

Auto przystosowane do takiej zabawy, za niewielkie pieniądze (5-6tyś. zł.) można kupić jeżdżący egzemplarz no i przede wszystkim nie żal takim jechać w bagno, błoto, wodę, piach, śnieg, lód, itp. itd. Tak sobie myślę, że jeżeli utopię Honkera to po wyjechaniu z sadzawki na początek otworzę drzwi niech całe błoto wycieknie ze środka, resztę wezmę i wypłukam w środku wężem pod ciśnieniem (opcjonalnie w terenie wiadrem z wodą) a na koniec wsiądę i pojadę dalej bo nie będzie mi żal gdyż nic tam się nie zepsuje.

Chciałbym w tym temacie zaprosić wszystkich do dyskusji - miał ktoś może do czynienia z takim autem, jakieś sugestie, podpowiedzi, ostrzeżenia? Jakie silniki są warte uwagi, na co zwracać uwagę przy ewentualnym zakupie, jakie roczniki mogą być narażone na wady?


Nie obraź się ale to najgorszy pomysł jaki słyszałem dotyczący jazdy terenowej. Jako szef sekcji logistyki, odpowiedzialny między innymi za zabezpieczenie eksploatacji pojazdów, niemal codziennie stykam się z problemami dotyczącymi tych "terenówek". W terenie wcale nie rewelacyjne - niski położone mosty a za to wysoki położony środek ciężkości, buja i trzęsie. Stosunkowo duże wymiary zewnętrzne nie pozwalają na jazdę po leśnych przecinkach i ścieżkach. Założone fabrycznie opony na śmiesznie małe kółeczka nie pozwalają utrzymać kierunku jazdy na wprost na asfalcie. No i legendarna awaryjność - praktycznie nie ma elementu, który by się nie psuł p o kilkuset kilometrach. Archaiczna konstrukcja na resorach wcale nie zwiększa niezawodności - ostatnio jadąc po poligonie za Mercedesem G pękł mi własnie resor. No i fatalny dostęp do części zamiennych. Nawet samochody z jednej serii produkcyjnej mają rożne, nie pasujące elementy jak rożne wały napędowe, nie pasujące krzyżaki, elementy osprzętu silnika. Jest bardzo duży problem z dostaniem części zamiennych na rynku.Każdy właściciel linii produkcyjnej Honkera, łącznie z obecnym, wkładał do niego, to co jest akurat dostępne, np jedna z ostatnich serii produkcyjnych ma skrzynie redukcyjne od naszych Sorento - kompletnie się w Honkerze nie sprawdzają ( waga pojazdu ). No i kwestia bezpieczeństwa. Wszystkie Honkery rejestrowane są jako pojazdy ciężarowe - jedynie z przodu dwa fotele ze statycznymi ( ! ) pasami bezpieczeństwa. Strasznie problematyczne w użytkowaniu. Tylne ławeczki nie są homologowane do przewozu ludzi - w razie wypadku żaden ubezpieczyciel nie da ani złotówki...
No i chyba z tych powodów nie widać obecnie Honkerów na trasach rajdów offroadowych. Lepiej kupić jakieś stare Suzuki Vitara, Patrola, Defendera....cokolwiek.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#7 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 15 marca 2014, 15:35

Hessus chcesz się pobawić to za nieduże pieniądze polecam sztandarowe auto WP UAZ 469 b, auto nie do zajechania. Do dzisiaj mile go wspominam, 25 litrów benzyny w terenie ale był super. :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#8 Postautor: tommy » sobota, 15 marca 2014, 16:19

Kiedyś tak było ale czasy UAZ-ów już minęły. Po prostu czas robi swoje. Wystarczy zobaczyć, jakie pojazdy królują na rożnego rodzaju rajdach terenowych.

Konto usunięte

Re: Tarpan Honker

#9 Postautor: Konto usunięte » sobota, 15 marca 2014, 21:51

Wtrącę swoje trzy grosze, w teren najlepiej coś lekkiego np Samuraj lub Suzuki Jimny (to ostatnie trochę w cenie) a jeśli chcesz większe co równa się cięższe to polecam Daewoo lub Sangyong Musso. Sam tym jeżdżę i jest to typowy topór, ja mam 2,9 td (silnik Merc Sprinter) nie do zajechania buda za nim nie nadąża. Jakby mu zwiększyć prześwit to można trochę w terenie poszaleć :kwink:

Awatar użytkownika
dynamic
To ja
To ja
Posty: 395
Wiek: 45
Rejestracja: czwartek, 20 października 2011, 17:23
Skąd jesteś: Mazowsze-W-wa/Kurpie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 215000
Inny Samochód: BMW E46 3.0 D 270KM
Kontaktowanie:

Re: Tarpan Honker

#10 Postautor: dynamic » sobota, 15 marca 2014, 22:59

No to i ja dorzucę coś od siebie, jak możesz i kasa Ci pozwala to zorientuj się w Defenderach, jeździłem tym trochę po Afryce i muszę powiedzieć, że Landki przy nim wysiadały :roftl:
Co Cię nie zabije to Cię wzmocni :)

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Tarpan Honker

#11 Postautor: ntgale » niedziela, 16 marca 2014, 00:51

Jak już chłopaki napisali - coś innego, ale dobrze by lekkie było. Przy czym stare Vitary (takie w okolicach 5-6 tyś. zł) mają problemy z korozją ramy. Nie wiem jak Samuraj, ale ten, jeszcze na zmienionych mostach to fajne jeździdło (a i w piaskownicy za Olsztynem fajniej by się jeździło, bo na Sorento tam trochę ciasno). Pytanie, Hessus, gdzie tym jeździć chcesz? Jak gdzieś dalej od Częstochowy, to musisz jeszcze tam dojechać a dobrą zmotę to jednak lepiej ciągnąć bo więcej niż 50 km to może być wyzwanie.
Co więcej - to wciąga, więc zwiększ budżet i poszukaj dobrej, zdrowej bazy oraz dobrego, znającego się na tym mechanika. Potem już będzie z górki.
I tu będzie pasować moje doświadczenie po wypadzie w zeszły weekend z kumplem w teren. Ja w Sorento powiesiłem się tylko na szczycie jednej większej górki. Poza tym jechałem tylko tam, gdzie widziałem szanse wyjechania bez pomocy. A kumpla w mocno zmodzonym Patrolu raz wyrywałem z błota a potem pomagałem mu się wyciągnąć wyciągarką z kałuży o głębokości 1 m.

Konto usunięte

Re: Tarpan Honker

#12 Postautor: Konto usunięte » niedziela, 16 marca 2014, 10:00

ntgale pisze:Jak już chłopaki napisali - coś innego, ale dobrze by lekkie było. Przy czym stare Vitary (takie w okolicach 5-6 tyś. zł) mają problemy z korozją ramy. Nie wiem jak Samuraj...

niestety podobnie i nie tylko rama one całe rdzewiały :palm: co nie zmienia faktu, że w teren nadawały się idealnie (a następcą Samuraja jest właśnie Suzuki Jimny)

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Tarpan Honker

#13 Postautor: ntgale » niedziela, 16 marca 2014, 10:16

@eMeR, tak, ale Jimny jeszcze trochę drogi. A Samuraia można już zmodzonego kupić, np. takiego

Konto usunięte

Re: Tarpan Honker

#14 Postautor: Konto usunięte » niedziela, 16 marca 2014, 10:28

zgadzam się,ale jeśli chodziłoby o zakup auta tylko w teren i zabawę w modyfikacje pod offa to można kupić anglika, zawsze to młodsze i większa szansa że trochę zdrowsze :think:

Awatar użytkownika
ntgale
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1329
Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
Skąd jesteś: ___
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Been thanked: 1 time

Re: Tarpan Honker

#15 Postautor: ntgale » niedziela, 16 marca 2014, 10:30

true, ale to oznacza lawetę, prawo jazdy na nią oraz Viatoll


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości