Terenowe BMW X5

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
łysyKielce
coś umiem
coś umiem
Posty: 704
Wiek: 60
Rejestracja: sobota, 7 sierpnia 2010, 08:11
Skąd jesteś: Kielce
Inny Samochód: Micubisi
Twoje poprzednie Sorento: 2006 (po lifcie), 2.5 CRDI automat. Jakie było? Najwspanialsze......
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#16 Postautor: łysyKielce » sobota, 18 lipca 2015, 06:48

Madej pisze:(...) wyszlo nic,ani do terenu ani do miasta.

Ale za to szelesty sie nie gnietom za bardzo jak wsiadasz i wysiadasz :happy2: Poza tym zauważ: technologia procesu wsiadania powoduje że nie trzeba gimnastykować szyjnej części kręgosłupa, co w przypadku przerostu tkanki (czy to mięśniowej, czy też tłuszczowej) karczycha i związanej z tym utraty gibkości tej okolicy jest nie do przecenienia :rolley: a konieczność (czy raczej - możliwość) wydatnie dłuższej ekspozycji trzech lampasów na lewej nogawce szelesta (wiesz, ta wspaniała chwila, gdy opierasz się na lewej, pięknie wyprostowanej, tylnej łapie, upychając do szoferki wszystko inne, co tam mama w genach dała a golonko i browar albo pasza i suplementy wspaniale rozwinęły :happy1: ) - generuje wręcz ekstatyczne wrażenia zadowolenia, dumy i poczucia wcale nie lekkiej wyższości wobec zazdrośnie zerkającego - co tu się krygować - motłochu.... A to tylko pierwsze z brzegu zalety, więc nie mów że to takie "nic" :nono: .

Awatar użytkownika
Michał
moje konto
moje konto
Posty: 206
Wiek: 41
Rejestracja: sobota, 18 kwietnia 2015, 13:43
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#17 Postautor: Michał » sobota, 18 lipca 2015, 10:10

:jaw:
chciałeś być dowcipny a poleciałeś stereotypem :tdown:

Awatar użytkownika
łysyKielce
coś umiem
coś umiem
Posty: 704
Wiek: 60
Rejestracja: sobota, 7 sierpnia 2010, 08:11
Skąd jesteś: Kielce
Inny Samochód: Micubisi
Twoje poprzednie Sorento: 2006 (po lifcie), 2.5 CRDI automat. Jakie było? Najwspanialsze......
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#18 Postautor: łysyKielce » sobota, 18 lipca 2015, 13:29

Mylisz się :girl10: . Ani przez chwilę nie zamierzałem ukrywać, że lecę startym stereotypem :happy1: . Ale uważam większość z tych stereotypów za bardzo śmieszne same w sobie :lol: i ja już nie muszę się silić na osobisty dowcip, lub jego nieudolne próby :rolley: . Mam znajomych powożących bmy, którzy nijak nie pasują do tych utartych opinii, ale to nic w tej sprawie nie zmienia :nono: .
Podobnie reaguję na bzdurne opinie obiegowe o innych wozach (np. tych na F, koreańcach i innych...) W większości się nie sprawdzają ani na jotę, ale krążące opowiastki i powiedzonka są bardzo śmieszne - dlatego z lubością je powtarzam. Acha, i gdzieś mam to, że akuratnie obrażam czyjeś uczucia.... :hmm: motoryzacyjne. Tu jakoś nijak nie potrafię wykrzesać z siebie ani odrobiny empatii :idn:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#19 Postautor: Marek » sobota, 18 lipca 2015, 19:47

:happy1: Może i stereotypy, ale dla mnie trafione.

Awatar użytkownika
Przemek1979
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 45
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 18:25
Skąd jesteś: Sulechów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2001
Kolor: Zielony
Przebieg (km.): 314569
Inny Samochód: C 5
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#20 Postautor: Przemek1979 » wtorek, 15 września 2015, 21:01

https://www.youtube.com/watch?v=KXLVldVEp_U

Admin napisał że auto terenowe powinno mieć ramę i reduktor bo inaczej jest SUVem.
A co z Vitarą? Ramy nie ma, a reduktor owszem właściwości terenowe super.
Ja jeżeli chodzi o X5 napisze tyle, jest to samochód z napędem na obie osie w luksusowym wyposażeniu dla ludzi...

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#21 Postautor: Bodzion » wtorek, 15 września 2015, 22:06

Madej pisze:Jeepy maja rame zintegrowaną.Rama jest prawie we wszystkich terenowych autach :)

Boże.... Ty to słyszysz i nie grzmisz...
Najbardziej klasyczne auto do terenu jakim jest Jeep Cherokee I, nie ma śladu żadnej ramy.
No chyba, że ja przeleżałem ciężkie godziny pod innym samochodem... bo w moim Cherokee '89 ramy nie było nawet śladu.
A takie Cherokee ma czasem: koła 31 cali, lift 6 cali, silnik 4.0 z żeliwnym blokiem i żeliwną głowicą.
I co? Bez ramy. samonośne nadwozie.

Fakt, jak się człowiek zawiesi w terenie, to nie otwiera się np. klapa bagażnika.
I co z tego ? Jak postawisz auto na 4 koła to znów wszystko działa, otwiera się i ( wbrew temu co pisze Admin ) auto nie traci geometrii.

Sorry chłopaki, ale ta "ramowa ekstaza" jaka tu panuje, jest nieco nietrafiona...
Trzeba przyjąć niestety, że rama to staroświeckie rozwiązanie.
Dobre, ale nie najlepsze. Bo np. ciężkie...

A co do tego co potrafią w terenie "nieterenowe" samochody to polecam ten krótki filmik.
Elektroniczne blokady centralnego mechanizmu różnicowego i dyfrów "robią robotę".
Zdaje się, że żadne Sorento czegoś takiego nie pokona...

Awatar użytkownika
m_atrix
moja ranga
moja ranga
Posty: 97
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2015, 10:05
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 254430
Inny Samochód: Ford Galaxy mk2 2003
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#22 Postautor: m_atrix » środa, 16 września 2015, 09:33

Bodzion pisze:Sorry chłopaki, ale ta "ramowa ekstaza" jaka tu panuje, jest nieco nietrafiona...
Trzeba przyjąć niestety, że rama to staroświeckie rozwiązanie.
Dobre, ale nie najlepsze. Bo np. ciężkie...


Hmmm staroświeckie :hmm: ?
jakby takie było to Jeep z 89r by ją miał :lol:

Maja za to nowsze, Toyota LC, Nissan pathfinder/patrol, Discvery/Defender, Merc seria G - tylko z tej wyliczanki zupełnie nic nie wynika.

Bodziom wydaje mi się że próbujesz udowodnić ciut na siłę, wyższość świat. a rama to po prostu element konstrukcji nadwozia,
jeden wymyślił konstrukcje w oparciu o ramę, inny o samonośne, to tylko realizacja założenia konstruktora ot wsio.

Byle tylko nie wymyślił jak w Pajero III gen, kiedy na sile zabrali ramę, a nie wzmocnili konstrukcji
i wyniku nieprzewidzianych naprężeń konstrukcji karoseria auta potwornie gnije .

Konstrukcja ramowa w samochodzie terenowym daje większe możliwości przeróbek i to jest dużym plusem, minusem jest waga.

A które lepsze to weryfikuje teren i umiejętności kierowcy, nawet najbardziej wypasione auto samo z wymagającego terenu nie wyjedzie.

Szczerze przyznam, że rama była ostatnim elementem jaki przy sorento brałem pod uwagę - zdecydowałem się na to auto, bo podoba mi się jako takie, jego bryła, możliwości, fajna konstrukcja - a że lubię dłubać przy autach to miało duże znaczenie i im dłużej je mam tym bardziej mi się podoba,ale to tylko moja całkowicie subiektywna opinia, z która wielu (włącznie z moim zaprzyjaźnionym mechanikiem) się nie zgadza.

Na koniec też filmik, który mi sie bardzo spodobał i aż ciekawy jestem geometrii porsche cayenne czy BMW x5 po takim wyskoku

i ciekawy artykuł do poczytania http://autokult.pl/14529,samochod-terenowy-podstawy-czesc-1
Pozdrawiam
KamilT
1% - http://www.dzieciom.pl/12659
********************************************************************
Gdy wieje wiatr historii,jak pięknym ptakom rosną skrzydła ludziom, trzęsą się portki pętakom

Awatar użytkownika
pikkolo
coś umiem
coś umiem
Posty: 641
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:28
Skąd jesteś: Krakoofek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: szary/szary
Przebieg (km.): 266666
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Terenowe BMW X5

#23 Postautor: pikkolo » środa, 16 września 2015, 10:22

co do cherokee (tyle wiem co poczytałem)
to ma:
"... to płyta podłogowa wzmocniona jedynie cząstkową ramą...."
lub
"...Często eksponowaną cechą Jeepów Grand Cherokee jest brak ramy. Ma on jednak jej namiastkę w postaci mocnych podłużnic zespolonych z płytą podłogową...."

więc to nie jest taki zwykły samonośny SUV, który po przeróbkach i próbie terenowej się pognie.
pikkolo
--------------------------
2004 / 2,4D / 140KM
srebrny


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości