Przyczepa kempingowa - modyfikacje

przyczepy, łodzie, przepisy i doświadczenia

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#1 Postautor: rudi_pl » czwartek, 12 września 2019, 11:08

Witam,
Dzięki pewnemu panu ze srebrnego volvo, oraz jego ubezpieczycielowi pozbyłem się starej, ciężkiej (dmc 2100), dwuosiowej.

Jest kolejna, jedna ośka, angielka 2005. Trochę więcej bajerów:
- tv z anteną,
- akumulator żelowy,
- prostownik,
- przetwornica sinus 1000W,
- boiler na gaz i 230v,
- wszystkie okna szyberdachy podwójne z moskitierami i roletami,
- mikrofalka,
- 4 palnikowa kuchenka z grilem i piekarnikem,
- łazienka z ciepłą wodą, prysznicem, kibelek kasetowy,
- ogromny przedsionek z gumową podłogą.

Aby się nie nudziło w najbliższych tygodniach powstała lista zmian (część z nich jest konieczna i niezbędna):
- instalalacja 13 pin, bo są dwie wtyczki,
- obrysówki boczne bo jest dłuższa niż 6m,
- światło wsteczne,
- dodatkowe światła STOP,
- adaptacja do naszej butli gazowej,
- nawiew do łazienki (jest tylko w jadalni),
- doprowadzenie 230v w do tylnej sypialni,
- dodatkowy akumulator żelowy z przełącznikiem - wybór tego który ma się ładować, a który ma "swiecić"
- wymiana oświetlenia na LED,
- poprowadzenie dodatowej instalacji w samochodzie - plus i minus solidnymi kablami od akumulatora do gniazda 13 pin. Chcę uzależnić zasilanie przyczepy od zgaśnięcia kontrolki ładowania w aucie,
- przetwornica ma zasilać wewnętrzne gniazda 230V (suszarka, żelazko, ekspres, poduszka elektryczna)
przy postoju na dziko (na żądanie), na ten czas ma odciąć prostownik,
- gniazda USB w obu sypialniach - z wyłącznikiem,
- kilka blokad szuflad i drzwi - te co są nie spełniają funkcji,
- radio i 2 głośniki,
- wyrzucenie TV,
- włączniki świateł sypialni "na sznureczki", aby nie szukać po omacku,
- zbiornik na czystą wodę - jest zewnętrzna beczka, ma być pod podłogą około 80 litrów,
- kilka stolarskich napraw, dorobienie składanego taboretu,
- nowy materac jednoczęściowy,
- czujnik dymu/czadu/gazu,
- sprawna gaśnica.

Będę miał kilka pytań dotyczących instalacji.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#2 Postautor: Andrzej » czwartek, 12 września 2019, 12:28

Fajnie brzmi .
Wrzuć parę zdjęć. :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
uazik
Off-Road
Off-Road
Posty: 123
Rejestracja: niedziela, 16 września 2012, 20:58
Skąd jesteś: GKA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: SZARY
Inny Samochód: L200, 2004r
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#3 Postautor: uazik » czwartek, 12 września 2019, 20:37

Fajnie że masz czas, ja ostatnio to zmieniłem kółka na alu i antenę TV :roftl:

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#4 Postautor: Sajmon27 » czwartek, 12 września 2019, 21:09

Daj jakieś foto.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#5 Postautor: rudi_pl » piątek, 13 września 2019, 09:53

Kilka dni jestem daleko od domu, wrzucę foto jak wrócę.

Przyczepa ma być przystosowana do życia na dziko, kempingi to tylko od święta. Obecnie jest jeden akumulator żelowy, jest miejsce na dodatkowy, jest instalacja - połączony równolegle.
Podpięto prostownik specjalny do żelowych. Prostownik zasilany z zewnętrznego gniazda 230V. Nie wiem jeszcze jak jest z ładowaniem w czasie pracy silnika samochodu (wg schematu ma działać). Teraz pytania:
1. Czy podczas jazdy samochód da radę ładować 2 akumulatory?
2. Czy miałby sens przełącznik w przyczepie który wskazywał by aku używany, pozostały ladowany?
3. Czy nie warto by odpalać w czasie jazdy przetwornicy aby z 12V (~14) robiła 230 i z tego właściwy prostownik ładowałby akumulator?

Plan jest taki iż powstanie cała nowa tablica sterująca, pytam gdyż muszę ją odpowiednio zaprojektować.
Wiem że są specjalne urzadzenia "oddzielacze" akumulatorów (czy jakoś inaczej to sie zwie), ale kosztuje blisko 500PLN. Ja mam budżetu około 2000 na wszystkie przeróbki.


A zapomniałem - przyczepa ma moovera - radocha dla mojej Pani i dzieciaków. Jeżdżą sobie samą przyczepą. Uważam to za rzecz za całkowicie zbędną - ujmującą dumie mężczyzny! "Co ja nie dam rady cofnąć!?" W Holandii usłyszałem kiedyś iż przyczepa z taką zabawką nazywana jest "samotna kobieta na kempingu"...
Sprzedam, jeśli jest jest zainteresowany. Bezprzewodowy pilot, można sprawdzić, lub nagram filmik.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#6 Postautor: rudi_pl » wtorek, 24 września 2019, 18:38

Jeszcze nie wróciłem - fotek nie ma.
Zamówiłem sporo gratów, zacznę od instalacji w samochodzie. W związku z tym iż przyczepa ma swój akumulator, chcę aby stałe zasilanie np lodówki było zależne od pracy silnika - konkretniej alternatora. Nie chcę włącznika - obawiam się że zapomnę pstryknąć i po całym dniu jazdy nie naładuję aku przyczepy.
Dopuszczam też sytuację iż po kilku dniach imrezowania "w polu" padnie bateria kempingu i będę uruchamiał silnik (kilka godzin pracy to i tak taniej). W pierwszym pomyśle był przekaźnik uzależniający zasilanie przyczepy od świateł pozycyjnych - ale to bez sensu dla przypadku pracy silnika tylko w celu ładowania aku - dużo prądu niepotrzebnie pójdzie na światełka. Dlatego myślę: czy da się uzależnić zasilanie przyczepy od ładowania alternatora - powiedzmy napięcie podskakuje powyżej 13,2V to nadaje, albo lepiej - pierwszy przekaźnik podpięty pod stacyjkę, zasila kolejny który zaczyna działać dopiero po zgaśnięciu kontrolki ładowania. To by mnie zadowalało!
Gdzie się z tym podpiąć? Czy ktoś z kolegów dysponuje schematami Sori?
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#7 Postautor: Andrzej » wtorek, 24 września 2019, 18:58

A dlaczego nie zastosujesz gotowego urządzenia - separatora?

Separator ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora – jeśli wykryje jego wzrost ponad 13,5V, co dzieje się tylko podczas pracy alternatora, to zewrze swoje styki powodując przepływ prądu do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się kontrolka informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika układ rozewrze swoje styki aby nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika.
Taki sposób działania zapewnia:

Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy, a dopiero po jego pełnym naładowaniu rozpocznie się ładowanie dodatkowego.
Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane.

Separator akumulatorów ma zastosowanie w:

systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
Załączniki
er.jpg
er.jpg (32.37 KiB) Przejrzano 3517 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#8 Postautor: rudi_pl » wtorek, 24 września 2019, 20:11

Jasne! Ale takie urządzenie to ponad 3 stówki. Podpięcie pod kontrolkę ładowania "zatrudnia" samochodowy regulator napięcia. Efekt podobny.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#9 Postautor: Andrzej » wtorek, 24 września 2019, 20:12

Nie tam trzy :kwink: 139 zł
Ja będę taki stosował teraz w Sorento . Mam już drugi akumulator .
Ale oczywiście każdy ma swoje rozwiązania :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
rings
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 492
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 100000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#10 Postautor: rings » wtorek, 24 września 2019, 20:14

Warto wrzucić na dach fotowoltanikę . :idea:
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#11 Postautor: Andrzej » wtorek, 24 września 2019, 20:22

Jeszcze nie testowane :kwink:
Załączniki
IMG_20190724_131850~01.jpg
IMG_20190724_131850~01.jpg (472.37 KiB) Przejrzano 3499 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#12 Postautor: rudi_pl » wtorek, 24 września 2019, 20:43

Macie Wy ludzie fantazję!
Broń boże nie krytykuję, podziwiam!
Kilka lat wożę się z kempingiem, właściwie cały rok jest używany. Na rybki, grzybki, narty.
Poprzednia przyczepa nie miała akumulatora, myślałem o montażu zestawu solarnego, ale cena mnie powstrzymywała. Miałem masę służbowych latarek akumulatorowych, powerbanków. Gdy potrzebowałem więcej prądu odpalałem silnik - policzyłem że zanim "wypyrkam" ropy za kilkanaście stówek - minie kilka lat. Miałem też agregat prądotwórczy na Pb95, niestety ktoś sobie go "pożyczył".
Teraz się poważnie zastanawiam nad darmowym prądem ze słońca, ale to na wiosnę - nowy budżet.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#13 Postautor: Andrzej » wtorek, 24 września 2019, 21:08

Ja walczę teraz cały czas z prądem.
Kupiłem lodówkę agregatową i miała na samym akumulatorze wytrzymać 40 godzin.
Niestety wytrzymuje tylko 8 , nie wiem co jest .
Wywaliłem wszystkie urządzenia rozruchowe , bo na nich lodówka pochodziła tylko godzinę .
Normalnie tragedia , a w wakacje planuje jakiś forumowy wyjazd , może do Rumunii .
Tak więc mam ponad pół roku aby coś wymyśleć :hmm: bo nic nie działa mi teraz jak jest w instrukcji.
Załączniki
IMG_20170803_141504~01.jpg
IMG_20170803_141504~01.jpg (126.11 KiB) Przejrzano 3490 razy
IMG_20190910_071055~01.jpg
IMG_20190910_071055~01.jpg (92.01 KiB) Przejrzano 3490 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#14 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 24 września 2019, 21:27

Masz dwa lata gwarancji, reklamuj dziadostwo i tyle.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Przyczepa kempingowa - modyfikacje

#15 Postautor: Andrzej » wtorek, 24 września 2019, 21:30

Ale ona pobiera tylko 40W .
To akumulator muszę zmienić. :lol:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „CARAVANING, CAMPING”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości