Koło pasowe wału 3.5 V6
Moderator: Moderator
- Szablozębny
- awansowałem na
- Posty: 61
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 4 marca 2015, 18:11
- Skąd jesteś: Kamienica Polska
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 175000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Na LPG chodzi jak burza, jeżdżę 1,5 roku jest w porządku, generalnie niezbyt byłem przekonany do LPG, ale chyba niesłusznie. Myślę że duże znaczenie ma też to kto montuje instalację.
Jestem kim jestem,i chyba kimś innym nie będę.
-
- moja ranga
- Posty: 106
- Rejestracja: czwartek, 23 lutego 2017, 17:44
- Skąd jesteś: Knurów
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Dziekuję koledzy za odpowiedzi, każda wskazówka ważna. Jestem pełen obaw przed tą misją.Nigdy nie miałem i nigdy nie montowałem.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Potwierdzam. Nie wpinaj od góry. Nie daj się na to namówić, bo do tego trzeba wywalić klapki. Ja kupiłem tak zamontowaną. Do bani
Własnie ściągam nowy kolektor i będę przerabiał.
Własnie ściągam nowy kolektor i będę przerabiał.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Szablozębny pisze: Koszt zakupionych części to ok 250zł
Przymierzam się do wymiany rozrządu i dla świętego spokoju chciałem też to koło wymienić. Nie mogę jednak namierzyć nigdzie owej śruby. Kupowałeś wszystko w aso? 250 zł za cały zestaw to dobra cena.
Ma ktoś numer katalogowy śruby i podkładki?
Czy do tej operacji trzeba rozłączać przewody klimatyzacji?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Śruba z podkładką w ASO coś około 40pln płaciłem. Klimy nie trzeba rozłączać a jedynie odsunąć sprężarkę aby dostać się do śruby mocującej wspornik. Bardzo słabe dojście.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Potrzebna nagła pomoc.
Czy po odkręceniu śruby centralnej koło powinno zejść z wału, czy trzeba jakiś hokus-pokus zrobić? Śruba co prawda wykręcała się opornie, ale koło ani drgnie.
Czy po odkręceniu śruby centralnej koło powinno zejść z wału, czy trzeba jakiś hokus-pokus zrobić? Śruba co prawda wykręcała się opornie, ale koło ani drgnie.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Koło ma jeszcze mały trzpień, który łączy koło z wałem. Jak masz blisko do serwisu to trzpień kosztuje niecałe 5zł. Pewno dlatego nie chce zejść.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Do zdjęcia koła potrzebna jest dźwignia. Mi pomogła ok 1,5m breszka. Podważając koło raz z jednej, raz z drugiej strony zeszło.
Czy to normalne, że ów trzpień jest jakby zbyt długi i aż kaleczy podkładkę śruby?
Czy to normalne, że ów trzpień jest jakby zbyt długi i aż kaleczy podkładkę śruby?
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
W moim przypadku koło siedziało bardzo ciasno. Tak coś jak na tym filmiku https://youtu.be/dyJWwuSzguw#t=27m30s . Trzpień po dokręceniu śruby wbija się ok 1mm w podkładkę. Pewnie nie jest oryginalny. Szkoda, że nie miałem nowego. Koło ostatecznie też założyłem stare, bo nowe nie dotarło na czas. Po konsultacji z naszym klubowym ekspertem doszedłem do wniosku, że jeśli drgania nie przenoszą się na silnik, to z wymianą koła nie trzeba się nadwyraz spieszyć. W niedalekiej przyszłości będę musiał zregenerować pompę wspomagania, wymienić napinacz klimy (niestety nie mogę potwierdzić zapewnień sprzedawcy w jego wymianie w zeszłym roku) i paski osprzętu więc wymienię też koło wraz z kołkiem.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
- marcinur
- Off-Road
- Posty: 247
- Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
- Skąd jesteś: Przemyśl
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2005
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
U mnie koło pasowe praktycznie się przestało kręcić. Od czasu do czasu się ruszyło, wydając przeraźliwe dźwięki.
Mechanik, próbował odkręcić śrubę mocującą koło pasowe, ale mówi, że kreci się wokół własnej osi. Twierdzi, ze uszkodzony jest albo gwint w śrubie albo wyrobiony gwint w wale.
Dalej nie chce się podjąć roboty bo mówi, że nie ma narzędzi, żeby nagwintować wał.
Czy to jet możliwe? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Chciałbym mieć jakąś wiedzę, szukając kolejnego mechanika.
U mnie koło pasowe praktycznie się przestało kręcić. Od czasu do czasu się ruszyło, wydając przeraźliwe dźwięki.
Mechanik, próbował odkręcić śrubę mocującą koło pasowe, ale mówi, że kreci się wokół własnej osi. Twierdzi, ze uszkodzony jest albo gwint w śrubie albo wyrobiony gwint w wale.
Dalej nie chce się podjąć roboty bo mówi, że nie ma narzędzi, żeby nagwintować wał.
Czy to jet możliwe? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Chciałbym mieć jakąś wiedzę, szukając kolejnego mechanika.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Jeżeli silnik pracuje a koło pasowe się nie kręci , to prawdopodobnie jest rozwulkanizowane . Może mechanikowi kręcił się środek koła razem ze śrubą .
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Nie napisałeś że się wykręciła . Lekko się pogubiłem .
Ostatnio zmieniony piątek, 7 września 2018, 14:08 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinur
- Off-Road
- Posty: 247
- Rejestracja: czwartek, 13 kwietnia 2017, 14:29
- Skąd jesteś: Przemyśl
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2005
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Z tego co zrozumiałem przez telefon, śruba obraca się wokół własnej osi ale nie wykręca. Stąd diagnoza o zerwanym gwincie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Koło pasowe wału 3.5 V6
Teoretycznie gwint może być uszkodzony , nie masz tego auta od nowości i nie wiadomo co ktoś mógł narozrabiać , z tym że przy zerwanym gwincie śruba powinna wyjść . Może z powodu zerwanego gwintu , uszkodził się klin na wale i dlatego nie kręciło się koło . To będzie można stwierdzić po zdjęciu koła .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości