Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Moderator: Moderator
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Stary termostat mógł się rozsypać i wpaść do pompy.
Coś tam latało bo jest wyfrezowanie w starej obudowie.
Coś tam latało bo jest wyfrezowanie w starej obudowie.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 lipca 2018, 20:29 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
krzysiek ardie pisze:Ja bym się zastanowił i to dobrze gdzie są te łopatki przecież się nie utleniły.
Mam dziwne wrażenie że łopatki były kolejnym gwoździem do trumny chłodnicy, na szczęście będzie za chwilę wymieniana, cały układ przepłukany z 10 razy więc myślę że ich pozostałości zostały w chłodnicy
W sumie jest to bardzo dziwne że ten samochód trzymał cały czas 90st przy tym że w sumie nie było pompy wody, więc chyba przepływu też nie było
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Myślę że ,auto sporo latało na zwykłej wodzie , może był czas że i mróz złapał układ , tak jak kolega wyżej stwierdził ,części termostatu też mogły się dostać ,łopatki pewnie przebywają w kanałach chłodnicy i nagrzewnicy . Brawo za zdiagnozowanie problemu Teraz będzie git
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Myślę że termostat nie został rozczłonkowany tylko po prostu wyjęty, prościej i taniej było wywalić termostat niż diagnozować cały układ po nitce do kłębka i wymieniać pompę i chłodnicę co ja właśnie uczyniłem
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Tak...ale chodzi o to że coś starło te łopatki i to mógł być jakiś urwany element układu chłodzenia.
Tak czy inaczej zakładać pompę i ruszać w trasę.
Tak czy inaczej zakładać pompę i ruszać w trasę.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 lipca 2018, 20:47 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
ronin pisze:Tak...ale chodzi o to że coś starło te łopatki i to mógł być jakiś urwany element układu chłodzenia.
Nie jest tak że ta pompa była po prostu od nowości, a cholera wie ile kijanka ma nalatane, z biegiem czasu łopatki zaczęły się cofać ( mam tą pompę w ręce i ewidentnie to wgłębienie jest zrobione przez łopatki które zaczęły się zamieniać w proszek i stąd też część syfu w układzie) może przez ciśnienie wody?
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
No trochę tak to wygląda. Chociaż patrzyłem na alledrogo to oryginalna pompa ma takie wyfrezowanie.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Kijanka odebrana wczoraj w nocy po wymianie pompy i chłodnicy. Dzisiaj rano trasa 400km i w sumie bez zastrzeżeń. Temperatura trzyma się równo na grubej kresce, nie idzie już do góry przy 120kmh. Już chyba nie chce mi się wnikać czy gruba kreską to temperatura prawidłowa, czy powinien być milimetr przed gruba kreską. Mam zaufanie do mechanika a on twierdzi że ta temperatura jest jak najbardziej prawidłowa, tym bardziej że coś trzyma konkretnie ta temperaturę i wskazówka nie ma już wahań. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w mój problem i dziękuję jeszcze raz za wszystkie rady i sugestie. Poniżej zdjęcie sprawczyni całego problemu
- Załączniki
-
- IMG_20180721_162849-1200x1200.jpg (600.19 KiB) Przejrzano 1502 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
faster pisze:Poniżej zdjęcie sprawczyni całego problemu
To nie jest sprawczyni problemu, sprawczynią była pompa i ścięte łopatki
Teraz Sorcia nareszcie ma ciśnienie w układzie i może swobodnie oddawać ciepło na zewnątrz a nie do środka
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
U mnie niestety też coś się dzieje. W trasie, w Niemczech dostrzegłem że wskazówka minimalnie poszła do góry, I na miejscu jak dojechałem dolalem około 800ml płynu do minimum.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Bez stresu musisz dokładnie obejrzeć węże z i do chłodnicy. Ja najpierw wymieniłem uszczelkę pod króćcem w bloku silnika a potem wąż. Przez ostatnie kilka lat dolewalem od czasu do czasu bo wyciek był za mały aby go zlokalizować.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Dokładnie jak Krzysiu napisał - bez paniki. Spróbuj obejrzeć zbiorniczek wyrównawczy czy się nie rozszczelnił, popatrz na węże czy gdzieś nie widać śladów "kamienia" po wyciekach. Najważniejsze jest opanowanie, nerwy są złym doradcą
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości