Brak mocy
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Brak mocy
Witam
Mam problem, który od jakiegoś czasu mnie zastanawiał ale myślałem, że jestem trochę przewrażliwiony. Mianowicie moje sorento nie ma odpowiedniej mocy zwłaszcza od do 2000 obrotów. Dopiero jak miałem okazje pojeździć innym sorento stwierdziłem, że mój nie ma właściwej mocy praktycznie w całym zakresie. Powyżej 2000 obrotów jedzie dość dynamicznie ale poniżej to nieraz pod górkę na 2 biegu praktycznie nie przyspiesza. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie najmniejszego problemu z odpalaniem itp. Nic się nie dzieje. Turbina nie hałasuje - ale myślę żeby dać ja do sprawdzenia. Ktoś miał taki problem?
Według historii serwisowej coś już kiedyś było na rzeczy ale nie wiem co
Mam problem, który od jakiegoś czasu mnie zastanawiał ale myślałem, że jestem trochę przewrażliwiony. Mianowicie moje sorento nie ma odpowiedniej mocy zwłaszcza od do 2000 obrotów. Dopiero jak miałem okazje pojeździć innym sorento stwierdziłem, że mój nie ma właściwej mocy praktycznie w całym zakresie. Powyżej 2000 obrotów jedzie dość dynamicznie ale poniżej to nieraz pod górkę na 2 biegu praktycznie nie przyspiesza. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie najmniejszego problemu z odpalaniem itp. Nic się nie dzieje. Turbina nie hałasuje - ale myślę żeby dać ja do sprawdzenia. Ktoś miał taki problem?
Według historii serwisowej coś już kiedyś było na rzeczy ale nie wiem co
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Na początek rozłącz na jakiś dłuższy okres akumulator , na noc lub trochę dłużej. Ma to na celu zrestartowanie komputera w skrzyni biegów .
Następnie sprawdź intercooler,
oraz rury gumowe biegnące do niego , szczególnie ta gruba z prawej strony .
Następnie sprawdź intercooler,
oraz rury gumowe biegnące do niego , szczególnie ta gruba z prawej strony .
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Andrzeju,to auto ma manualną skrzynie biegów. Przynajmniej tak wynika z profilu użytkownika.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Fakt , mój błąd.
To dlatego , że chyba tylko z 10% Sorento ma manualną skrzynię .
Turbinę bym wykluczył jeśli do 2000 obrotów auto jest wołowate.
Ale za to sprawdziłbym przepływomierz , a przynajmniej z kimś bym się na chwilę wymienił do sprawdzenia..
To dlatego , że chyba tylko z 10% Sorento ma manualną skrzynię .
Turbinę bym wykluczył jeśli do 2000 obrotów auto jest wołowate.
Ale za to sprawdziłbym przepływomierz , a przynajmniej z kimś bym się na chwilę wymienił do sprawdzenia..
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Może coś niedomaga z układem sterowania zmienną geometrią turbiny (VGT)
Ostatnio zmieniony środa, 23 stycznia 2019, 12:43 przez alwo76, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Sprawdzę w pierwszej kolejności przewody. Czy można zdiagnozować problem z geometrią turbiny bez jej wyciągania i sprawdzania w specjalistycznym warsztacie?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Turbina do 2000 obrotów raczej nie ma za dużo do roboty powiedziałbym , że wogóle, ale zawsze sprawdzić można
Natomiast dwie znajome osoby miały uszkodzone przeplywomierze a jednej koleżanki Sorento miało problem z mocą do tego stopnia nawet żeby podjechać na wiadukt . Dopiero gdy przełożyłem swój przepływomierz mogła normalnie wracać do domu.
Przyczyn może być sporo , skoro z tego co widać nie poradzili sobie nawet w ASO .
Natomiast dwie znajome osoby miały uszkodzone przeplywomierze a jednej koleżanki Sorento miało problem z mocą do tego stopnia nawet żeby podjechać na wiadukt . Dopiero gdy przełożyłem swój przepływomierz mogła normalnie wracać do domu.
Przyczyn może być sporo , skoro z tego co widać nie poradzili sobie nawet w ASO .
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Patrząc na wykres momentu obrotowego silnika Sorento 2.5 170KM osiąga on swoje maksimum osiąga przy 2000 obr/min później leci w dół.
Czyli w tym zakresie jest największy przyrost momentu. Podejrzewam,że właśnie dzięki turbinie.
Stosowanie układu zmiennej geometrii miało za cel wyeliminowanie lub przesunięcie jak najniżej tzw. "turbodziury"
Oczywiście nie upieram się,że to ta przyczyna ale też bym tego nie wykluczał.
Czyli w tym zakresie jest największy przyrost momentu. Podejrzewam,że właśnie dzięki turbinie.
Stosowanie układu zmiennej geometrii miało za cel wyeliminowanie lub przesunięcie jak najniżej tzw. "turbodziury"
Oczywiście nie upieram się,że to ta przyczyna ale też bym tego nie wykluczał.
- Załączniki
-
- 20190123_122208-1024x768.jpg (141.78 KiB) Przejrzano 1352 razy
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Nie wiem , jeszcze wtedy nie miałem swojego OBD2 , ale zaraz mogę go odłączyć i sprawdzę co pokazuje.
Uszkodzenie przepływomierza objawia się tym, że auto zachowuje się jakby straciło połowę mocy i brakowało przyśpieszenia.
Już schodzę do auta i sprawdzę.
Uszkodzenie przepływomierza objawia się tym, że auto zachowuje się jakby straciło połowę mocy i brakowało przyśpieszenia.
Już schodzę do auta i sprawdzę.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Sprawdź szczelność całego układu dolotowego a w szczególności węże gumowe i intercooler.
To nieprawda, że w polifcie turbina "nie ma co robić do 2000obr/min - tak jest w przedlifcie bez zmiennej geometrii.
To nieprawda, że w polifcie turbina "nie ma co robić do 2000obr/min - tak jest w przedlifcie bez zmiennej geometrii.
Korozja I Awarie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Andrzej pisze:A czy na tym wykresie nie ma 170KM przy 3800 obrotów ?
Mogę się mylić
Zgadza się,jest170 KM przy 3800 obr/min
Tylko co w tym niezwykłego
W silniku wolnossącym przyrost mocy też jest wprostproporcjonalny do wzrostu prędkości obrotowej silnika(do pewnych granic) pomimo braku turbo
Ten wykres ma na celu pokazanie,że turbina ładuje również przed magiczną granicą 2000 obr/min ,a ECU tak steruje zmienną geometrią aby ciśnienie doładowania było w danej chwili najbardziej optymalne i bezpieczne dla silnika.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Waldek82 pisze:Wadliwy przepływomierz generuje błędy?
Wadliwy chyba tak , odpięcie dobrego nie pokazało żadnych błędów .
Tu masz numery gdybyś chciał się za to zabrać , ten dolny KEFICO jest od takiego auta jak Twoje.
Moja rada jest taka, żebyś najpierw sprawdzał elementy, które są najtańsze.
Mój kolega wydał kilka tysięcy na znalezienie usterki w swoim Sorento , zresztą takie jak Twoje z 2008 roku a winowajcą okazał się taki zaworek za pięć dych
Życzę powodzenia w odnalezieniu przyczyny
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Andrzej pisze:Wadliwy chyba tak , odpięcie dobrego nie pokazało żadnych błędów.
Nie chciałbym być uznany za ironicznego ale... podłącz Cascade czyli nasz oficjalny „darmowy” program do diagnostyki, zamiast jakiegoś OBD, a zobaczysz, ze odpięcie sprawnego przepływomierza oczywiście generuje błędy.
I to nawet o ile pamietam 2.
Jeden dotyczący czujnika przepływu, a drugi o ile pamietam czujnika temperatury powietrza.
Tak jest przynajmniej w przedlifcie, o jakim tu wspominasz Andrzeju.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości