Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Golo
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
Skąd jesteś: Oleśnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#1 Postautor: Golo » sobota, 13 lipca 2019, 18:54

Klapy zrobiły duże spustoszenie w silniku, rozebrany i zgroza mnie ogarnęła, może ktoś kto bardziej się znać wyrazi opinie czy warto remontować ten silnik (nie wiem czy jest możliwe) i podać jakieś przybliżone koszty.
Załączniki
A41946E7-2900-4CD9-B00D-AEAC04278C19.jpeg
A41946E7-2900-4CD9-B00D-AEAC04278C19.jpeg (91.18 KiB) Przejrzano 2529 razy
AF1D249D-073F-4B93-8F85-121AFD4ADB6D.jpeg
AF1D249D-073F-4B93-8F85-121AFD4ADB6D.jpeg (89.88 KiB) Przejrzano 2529 razy
784B78B9-4799-495A-90A3-E56840B53D31.jpeg
784B78B9-4799-495A-90A3-E56840B53D31.jpeg (85.46 KiB) Przejrzano 2529 razy
326CE72D-D4B4-4BA0-9C82-7803D3F6D19B.jpeg
326CE72D-D4B4-4BA0-9C82-7803D3F6D19B.jpeg (127.38 KiB) Przejrzano 2529 razy
AD1AE057-A08E-4A79-98C8-58C6AD693719.jpeg
AD1AE057-A08E-4A79-98C8-58C6AD693719.jpeg (138.41 KiB) Przejrzano 2529 razy
9BE0BCE9-3DA8-443C-97A3-E6EC1DB47AD3.jpeg
9BE0BCE9-3DA8-443C-97A3-E6EC1DB47AD3.jpeg (131.75 KiB) Przejrzano 2529 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#2 Postautor: Marek » sobota, 13 lipca 2019, 19:47

A na jakiej podstawie można oszacować koszty , jak widać tylko to co na zdjęciu . Inaczej , koszt remontu będzie mniej więcej dwa razy większy niż kupno i przełożenie używanego .

Golo
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
Skąd jesteś: Oleśnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#3 Postautor: Golo » sobota, 13 lipca 2019, 20:25

mogę jeszcze uściślić:
Panewki są ok
Korby proste
Głowice mocno obtłuczone, nie wiem jak szczelność, zaworów do awarii nie było słychać więc hydrolegulatory ok
Cylindry:
3 wyglądają dobrze, honowanie na całej długości ok brak rys i progów
1 honowanie ok brak progów, jedna mała rysa długa, 3 większe 1 cm od szytu cylindra
1 honowanie ok, brak progów, jedna mała rysa długa
1 dużo głębszych rys ok 3 cm od szczytu tłoka, jedna dłuższa
Głowice raczej spisuje na straty, pytanie było bardziej o remont tych cylindrów i tłoki, trzy na 100% do wymiany, tylko może tulejowac w nominał na 2 cylindrach i poskładać to do kupy.
Kupienie nowego silnika to zawsze loteria. A nikt gwarancji
nie da.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#4 Postautor: Marek » sobota, 13 lipca 2019, 22:26

Sens takiej naprawy jest według mnie mocno wątpliwy . Głowice które można z powodzeniem regenerować skreślasz , a z bloku i tłoków chcesz zrobić dziwną składankę .

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#5 Postautor: gomez953 » sobota, 13 lipca 2019, 22:45

Silnik używka mija się z celem - cena + być może za chwilę remont. :tdown:
Lepiej zrobić ten. Tuleje do szlifu, nowe tłoki, pierścienie nadwymiar, nowe panewki, głowice do zrobienia i motor jak nowy.
I można zaczynać licytację za imprezę od 8 tysięcy papierów...
Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#6 Postautor: Bodzion » niedziela, 14 lipca 2019, 06:54

Czyli remont za ponad połowę wartości sprawnego pojazdu.
Nieopłacalne moim zdaniem.
Sprzedać na części i kupić inny. To chyba jedyne sensowne z ekonomicznego punktu widzenia wyjście.

Golo
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
Skąd jesteś: Oleśnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#7 Postautor: Golo » niedziela, 14 lipca 2019, 09:45

Marek pisze:Sens takiej naprawy jest według mnie mocno wątpliwy . Głowice które można z powodzeniem regenerować skreślasz , a z bloku i tłoków chcesz zrobić dziwną składankę .


Problemem jest dostępność bloku, głowice w dobrym stanie mogę mieć za 600 zł (zalegają u znajomego) wiec ich remont jest średnio opłacalny, blok znalazłem jeden za 1000 (goły blok) ale nie mogłem się dodzwonić żeby dowiedzieć się w jakim jest stanie. I właściwie to jedyny przesłanka za remontem dołu, brak dostępnych części. Idealnym rozwiązaniem byłoby znaleźć kompletny dół silnika, mam jednak wrażenie, że jest to niemożliwe.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#8 Postautor: Marek » niedziela, 14 lipca 2019, 22:11

Na allegro są silniki po remoncie . Co do szczegółów trzeba to sprawdzić . Blok w zależności od głębokości rys możesz przeszlifować lub wstawić tuleje .

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#9 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 14 lipca 2019, 23:05

W Rosji cały słupek nowy z gwarancją KIA kosztuje 3500 złotych :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#10 Postautor: Marek » niedziela, 14 lipca 2019, 23:08

Tylko jak to sprowadzić , podobno są problemy . Może łatwiej z Ukrainy ?

Golo
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
Skąd jesteś: Oleśnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#11 Postautor: Golo » poniedziałek, 15 lipca 2019, 09:59

Ceny w Rosji za części są śmieszne, tłok to jakieś 60 zł, trochę już poczytałem i praktycznie nie ma możliwości zamówienia tan części, jedyna opcja to ktoś znajomy kupuje i wysyła.
Tych silników z aledrogo nie jestem pewny, niby sprawdzone i wymienione to co było do wymiany, jak zrobię swój to przynajmniej mam pewność nawet jeśli koszty będą trochę większe. Zobaczymy co powiedzą specjaliści o bloku, swoją droga może ktoś poleci warsztat/szlif z Wrocławia, która ten blok ogarnie?

diodalodz
Jestem
Jestem
Posty: 1044
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 13 times
Been thanked: 54 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#12 Postautor: diodalodz » poniedziałek, 15 lipca 2019, 12:33

na ebay leży tego pełno nawet w nadwymiarze. Wszystko w USA .
Amerykanos.pl
i temat ogarniesz.

Natan
jestem
jestem
Posty: 10
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 09:18
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 178000
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#13 Postautor: Natan » środa, 17 lipca 2019, 09:47

Robiłem remont w zeszłym roku u mnie tez klapy zrobiły spustoszenie,głębokie rysy i wgnieciony1 tłok.

Za tłoki z usa ebay z dostawą i wszystkimi opłatami zapłaciłem 1300zł nadwymiar + 0,50 ( w aso kosztują 3500zł ).
Nowe panewki + szlif wału i szlif cylindrów to 1800zł.
Komplet uszczelek łącznie z uszczelniaczami zaworowymi 550zł (victor reinz).
Kompletny rozrzad + pompa wody 750zł
Planowanie głowic i sprawdzenie szczelności to 200zł Ja miałem głowicę w dobrym stanie.Tylko je rozebrałem ,wyczysciłem i wymieniłem uszczelniacze.
Popychacze zaworów 350zł komplet z ebay usa z wysyłką
Łączny koszt to 4950zł
To praktycznie nowy silnik ,przejechałem już kilka tysięcy km pracuje cicho i równo .
Trzeba jeszcze doliczyć robocizny ja robiłem remont sam.
Szlif robiłem na Rakowej we Wrocławiu.
W warsztacie we Wrocławiu oszacowali mi naprawę na około 15tys zł czyli podstawiam auto i wyjeżdzam gotowym.
Słupek po remoncie na allegro nie jest po remoncie tylko przeglądzie gdzie trzeba jeszcze wymienic rozrzad.
Ja nie montowałem nowych klap i nie mam takiego zamiaru.

Golo
jestem
jestem
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
Skąd jesteś: Oleśnica
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont

#14 Postautor: Golo » poniedziałek, 29 lipca 2019, 15:59

Mały update, części zaczęły zjeżdżać z różnych krańców świata. Udało mi się znaleźć blok w praktycznie idealnym stanie. Tłoki 6 szt wymiana, nowe pierścienie i panewki. Głowice wymiany po remoncie. Do tego rozrząd i paski osprzętu wlecą nowe. Jestem dobrej myśli. Koszt gratów jakieś 4 tysie. Robocizna free bo robimy sami.
PS
Żeby nie było wał i blok po pomiarach, blok tylko honowanie zrobili


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości