Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
- Skąd jesteś: Oleśnica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Klapy zrobiły duże spustoszenie w silniku, rozebrany i zgroza mnie ogarnęła, może ktoś kto bardziej się znać wyrazi opinie czy warto remontować ten silnik (nie wiem czy jest możliwe) i podać jakieś przybliżone koszty.
- Załączniki
-
- A41946E7-2900-4CD9-B00D-AEAC04278C19.jpeg (91.18 KiB) Przejrzano 2709 razy
-
- AF1D249D-073F-4B93-8F85-121AFD4ADB6D.jpeg (89.88 KiB) Przejrzano 2709 razy
-
- 784B78B9-4799-495A-90A3-E56840B53D31.jpeg (85.46 KiB) Przejrzano 2709 razy
-
- 326CE72D-D4B4-4BA0-9C82-7803D3F6D19B.jpeg (127.38 KiB) Przejrzano 2709 razy
-
- AD1AE057-A08E-4A79-98C8-58C6AD693719.jpeg (138.41 KiB) Przejrzano 2709 razy
-
- 9BE0BCE9-3DA8-443C-97A3-E6EC1DB47AD3.jpeg (131.75 KiB) Przejrzano 2709 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
A na jakiej podstawie można oszacować koszty , jak widać tylko to co na zdjęciu . Inaczej , koszt remontu będzie mniej więcej dwa razy większy niż kupno i przełożenie używanego .
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
- Skąd jesteś: Oleśnica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
mogę jeszcze uściślić:
Panewki są ok
Korby proste
Głowice mocno obtłuczone, nie wiem jak szczelność, zaworów do awarii nie było słychać więc hydrolegulatory ok
Cylindry:
3 wyglądają dobrze, honowanie na całej długości ok brak rys i progów
1 honowanie ok brak progów, jedna mała rysa długa, 3 większe 1 cm od szytu cylindra
1 honowanie ok, brak progów, jedna mała rysa długa
1 dużo głębszych rys ok 3 cm od szczytu tłoka, jedna dłuższa
Głowice raczej spisuje na straty, pytanie było bardziej o remont tych cylindrów i tłoki, trzy na 100% do wymiany, tylko może tulejowac w nominał na 2 cylindrach i poskładać to do kupy.
Kupienie nowego silnika to zawsze loteria. A nikt gwarancji
nie da.
Panewki są ok
Korby proste
Głowice mocno obtłuczone, nie wiem jak szczelność, zaworów do awarii nie było słychać więc hydrolegulatory ok
Cylindry:
3 wyglądają dobrze, honowanie na całej długości ok brak rys i progów
1 honowanie ok brak progów, jedna mała rysa długa, 3 większe 1 cm od szytu cylindra
1 honowanie ok, brak progów, jedna mała rysa długa
1 dużo głębszych rys ok 3 cm od szczytu tłoka, jedna dłuższa
Głowice raczej spisuje na straty, pytanie było bardziej o remont tych cylindrów i tłoki, trzy na 100% do wymiany, tylko może tulejowac w nominał na 2 cylindrach i poskładać to do kupy.
Kupienie nowego silnika to zawsze loteria. A nikt gwarancji
nie da.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Sens takiej naprawy jest według mnie mocno wątpliwy . Głowice które można z powodzeniem regenerować skreślasz , a z bloku i tłoków chcesz zrobić dziwną składankę .
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Silnik używka mija się z celem - cena + być może za chwilę remont.
Lepiej zrobić ten. Tuleje do szlifu, nowe tłoki, pierścienie nadwymiar, nowe panewki, głowice do zrobienia i motor jak nowy.
I można zaczynać licytację za imprezę od 8 tysięcy papierów...
Lepiej zrobić ten. Tuleje do szlifu, nowe tłoki, pierścienie nadwymiar, nowe panewki, głowice do zrobienia i motor jak nowy.
I można zaczynać licytację za imprezę od 8 tysięcy papierów...
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Czyli remont za ponad połowę wartości sprawnego pojazdu.
Nieopłacalne moim zdaniem.
Sprzedać na części i kupić inny. To chyba jedyne sensowne z ekonomicznego punktu widzenia wyjście.
Nieopłacalne moim zdaniem.
Sprzedać na części i kupić inny. To chyba jedyne sensowne z ekonomicznego punktu widzenia wyjście.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
- Skąd jesteś: Oleśnica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Marek pisze:Sens takiej naprawy jest według mnie mocno wątpliwy . Głowice które można z powodzeniem regenerować skreślasz , a z bloku i tłoków chcesz zrobić dziwną składankę .
Problemem jest dostępność bloku, głowice w dobrym stanie mogę mieć za 600 zł (zalegają u znajomego) wiec ich remont jest średnio opłacalny, blok znalazłem jeden za 1000 (goły blok) ale nie mogłem się dodzwonić żeby dowiedzieć się w jakim jest stanie. I właściwie to jedyny przesłanka za remontem dołu, brak dostępnych części. Idealnym rozwiązaniem byłoby znaleźć kompletny dół silnika, mam jednak wrażenie, że jest to niemożliwe.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Na allegro są silniki po remoncie . Co do szczegółów trzeba to sprawdzić . Blok w zależności od głębokości rys możesz przeszlifować lub wstawić tuleje .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
W Rosji cały słupek nowy z gwarancją KIA kosztuje 3500 złotych
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Tylko jak to sprowadzić , podobno są problemy . Może łatwiej z Ukrainy ?
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
- Skąd jesteś: Oleśnica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Ceny w Rosji za części są śmieszne, tłok to jakieś 60 zł, trochę już poczytałem i praktycznie nie ma możliwości zamówienia tan części, jedyna opcja to ktoś znajomy kupuje i wysyła.
Tych silników z aledrogo nie jestem pewny, niby sprawdzone i wymienione to co było do wymiany, jak zrobię swój to przynajmniej mam pewność nawet jeśli koszty będą trochę większe. Zobaczymy co powiedzą specjaliści o bloku, swoją droga może ktoś poleci warsztat/szlif z Wrocławia, która ten blok ogarnie?
Tych silników z aledrogo nie jestem pewny, niby sprawdzone i wymienione to co było do wymiany, jak zrobię swój to przynajmniej mam pewność nawet jeśli koszty będą trochę większe. Zobaczymy co powiedzą specjaliści o bloku, swoją droga może ktoś poleci warsztat/szlif z Wrocławia, która ten blok ogarnie?
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
na ebay leży tego pełno nawet w nadwymiarze. Wszystko w USA .
Amerykanos.pl
i temat ogarniesz.
Amerykanos.pl
i temat ogarniesz.
-
- jestem
- Posty: 10
- Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 09:18
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 178000
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Robiłem remont w zeszłym roku u mnie tez klapy zrobiły spustoszenie,głębokie rysy i wgnieciony1 tłok.
Za tłoki z usa ebay z dostawą i wszystkimi opłatami zapłaciłem 1300zł nadwymiar + 0,50 ( w aso kosztują 3500zł ).
Nowe panewki + szlif wału i szlif cylindrów to 1800zł.
Komplet uszczelek łącznie z uszczelniaczami zaworowymi 550zł (victor reinz).
Kompletny rozrzad + pompa wody 750zł
Planowanie głowic i sprawdzenie szczelności to 200zł Ja miałem głowicę w dobrym stanie.Tylko je rozebrałem ,wyczysciłem i wymieniłem uszczelniacze.
Popychacze zaworów 350zł komplet z ebay usa z wysyłką
Łączny koszt to 4950zł
To praktycznie nowy silnik ,przejechałem już kilka tysięcy km pracuje cicho i równo .
Trzeba jeszcze doliczyć robocizny ja robiłem remont sam.
Szlif robiłem na Rakowej we Wrocławiu.
W warsztacie we Wrocławiu oszacowali mi naprawę na około 15tys zł czyli podstawiam auto i wyjeżdzam gotowym.
Słupek po remoncie na allegro nie jest po remoncie tylko przeglądzie gdzie trzeba jeszcze wymienic rozrzad.
Ja nie montowałem nowych klap i nie mam takiego zamiaru.
Za tłoki z usa ebay z dostawą i wszystkimi opłatami zapłaciłem 1300zł nadwymiar + 0,50 ( w aso kosztują 3500zł ).
Nowe panewki + szlif wału i szlif cylindrów to 1800zł.
Komplet uszczelek łącznie z uszczelniaczami zaworowymi 550zł (victor reinz).
Kompletny rozrzad + pompa wody 750zł
Planowanie głowic i sprawdzenie szczelności to 200zł Ja miałem głowicę w dobrym stanie.Tylko je rozebrałem ,wyczysciłem i wymieniłem uszczelniacze.
Popychacze zaworów 350zł komplet z ebay usa z wysyłką
Łączny koszt to 4950zł
To praktycznie nowy silnik ,przejechałem już kilka tysięcy km pracuje cicho i równo .
Trzeba jeszcze doliczyć robocizny ja robiłem remont sam.
Szlif robiłem na Rakowej we Wrocławiu.
W warsztacie we Wrocławiu oszacowali mi naprawę na około 15tys zł czyli podstawiam auto i wyjeżdzam gotowym.
Słupek po remoncie na allegro nie jest po remoncie tylko przeglądzie gdzie trzeba jeszcze wymienic rozrzad.
Ja nie montowałem nowych klap i nie mam takiego zamiaru.
-
- jestem
- Posty: 8
- Rejestracja: piątek, 31 maja 2019, 11:54
- Skąd jesteś: Oleśnica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapy w cylindrach, czy opłaca się remont
Mały update, części zaczęły zjeżdżać z różnych krańców świata. Udało mi się znaleźć blok w praktycznie idealnym stanie. Tłoki 6 szt wymiana, nowe pierścienie i panewki. Głowice wymiany po remoncie. Do tego rozrząd i paski osprzętu wlecą nowe. Jestem dobrej myśli. Koszt gratów jakieś 4 tysie. Robocizna free bo robimy sami.
PS
Żeby nie było wał i blok po pomiarach, blok tylko honowanie zrobili
PS
Żeby nie było wał i blok po pomiarach, blok tylko honowanie zrobili
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości