Kontrolka oleju

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
cardio
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 64
Rejestracja: środa, 10 lipca 2019, 22:41
Skąd jesteś: Węgorzewo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Kontrolka oleju

#1 Postautor: cardio » piątek, 15 listopada 2019, 19:04

Witam i proszę o pomoc , niedawno zakupiłem Kia Sorento rocznik 2007 2,5l 170kM jak się bardzo cieszyłem z pięknego auta :happy1: Wymieniłem oleje filtry itp. :happy2: po zakupie przejechałem 4 tyś. km. i moja jazda była ostrożna i delikatna nie obciążając silnika, no to postanowiłem go trochę przedmuchać i na prostej pocisnołem do 120. :jaw: no i zaczęło się : miganie kontrolki oleju, po pewnym czasie, już się pali na stałe. Sprawdzanie oleju na miarce jest minimum - . dolałem , kontrolka dalej świeci, na miarce stan prawidłowy. U MECHANIKA: wymiana czujnika na nowy. W trakcie wymiany sprawdzenie ciśnienia , turbiny, ciśnienie dobre, turbina luz. Specjalista stwierdził bym się przygotował na nową lub regenerację, gdyż może powstać samozapłon i mam pozamiatane z silnikiem :confused: Już się rozglądam za regeneracją, a tu dalej zaczyna świecić kontrolka oleju :( tak jak było przed wymianą na nowy czujnik. Jak silnik zimny jest ok. po przejechaniu 10 km zaczyna migać a potem świeci na stałe. NO I CO ROBIĆ, CO MOŻE BYĆ , JAKA PRZYCZYNA , może bym delikatnie naprowadził fachowca, może powinien sprawdzić błędy

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#2 Postautor: Farmer1971 » piątek, 15 listopada 2019, 20:17

To, jak już sprawdzał, to mógł zmierzyć ciśnienie smarowania.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#3 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 15 listopada 2019, 21:16

Była akcja serwisowa wymiany podkładek pod wstryskiwaczami nie wszystkie auta na niej były i to mogą być efekty. :hmm:

IINJECTOR CLEANING.pdf
(487.07 KiB) Pobrany 70 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

cardio
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 64
Rejestracja: środa, 10 lipca 2019, 22:41
Skąd jesteś: Węgorzewo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#4 Postautor: cardio » piątek, 15 listopada 2019, 22:38

Farmer1971 pisze:To, jak już sprawdzał, to mógł zmierzyć ciśnienie smarowania.
Tak sprawdzał ciśnienie jak zmieniał czujnik, cisnienie było, na zimnym silniku. Wczoraj jadąc z pracy jak zwykle delikatnie bez katowania auta po 10 km pojawiło sie dalej miganie kontrolki, trochę już mnie nerw ruszył ( jestem nerwus ) i depnołem mocniej na gaz, około 2900 obr. o dziwo kontrolka zgasła. ale nie mogę przecież jezdzić cały czas na wysokich obrotach. Jutro mój specjalista mechanik chyba weżnie mnie na warsztat :happy2:

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#5 Postautor: Farmer1971 » piątek, 15 listopada 2019, 22:42

Ciśnienie sprawdza się po rozgrzaniu silnika. Na zimnym zawsze będzie dużo wyższe.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

sebol13
moja ranga
moja ranga
Posty: 132
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
Skąd jesteś: Zbąszynek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Opel Ve tra b
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#6 Postautor: sebol13 » sobota, 16 listopada 2019, 08:11

Prawidłowe ciśnie to 4_5 bara na zimnym i 2_1,8 na ciepłym. Załóż manometr na stałe i obserwuj wskazania, ja niedawno to Przerabiałem i o mało na zawał nie padłem. Możliwe też że zacina się zawór Przelewowy na pompie.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#7 Postautor: gczarkowski1 » sobota, 16 listopada 2019, 09:32

Wymieniłeś olej i się zaczęło ,poprzednik zalał doktorka i przy sprzedaży było ok, takie to kwiaty :idn:120 co to za pociskanie.
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#8 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 16 listopada 2019, 09:46

W poliftach przez wadliwe podkładki wtryskiwaczy wytrącał się nagar, w biuletynie KIA pisze tylko o nagarze na wtryskach co nie do końca jest prawdą. Nagar potrafił zatykać smok pompy oleju, przez co następował spadek ciśnienia, a co za tym idzie silnik się zacierał.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

cardio
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 64
Rejestracja: środa, 10 lipca 2019, 22:41
Skąd jesteś: Węgorzewo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#9 Postautor: cardio » sobota, 23 listopada 2019, 18:05

:beer: Witaj Krzysztofie, bardzo jestem zadowolony że są osoby jak Ty na tym forum którzy starają się pomóc :happy2: . O tuż jeszcze przed oddaniem auta do mechanika ( oczekiwanie na miejsce ) poruszałem się swoją KIA , no jak opisałem wcześniej, kontrolka migała mocniej się zapalała, gasła. Musiałem dostać się do pracy, no to trochę mocniej przyciskam w pedał gazu, wyższe obroty, kontrolka nie miga nie zapala się, przejechałem około 40 km wszystko jest ok. Po powrocie do domu jazda spokojna nasłuchiwanie pracy silnika, częste spoglądanie na kontrolki wszystko ok, U MECHANIKA : Co ja ci teraz mogę pomóc jak wszystko działa i nic się nie dzieje :confused: Jadę do drugiego nie jest tak okrzyczany ( dobry ) jak poprzednik. MECHANIK II : myśli że to może być przyczyna smoka w misce olejowej, który się zatyka , przez dostanie się brudów lub kawałek silikonu. Podobie stwierdził jak TY :shake: Jak na razie jest wszystko w porządku, ale rozważam na odkręceniu miski i sprawdzenia czy to jest ta przyczyna

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#10 Postautor: YakuzzaPL » sobota, 23 listopada 2019, 20:17

Ja bym sciągnął miske i zerknął na smok. Roboty nie dużo, koszt niewielki. Kolega ostatnio w ten sposób zatarł 2.7 TDI w audi A6. Okazało się że jakiś magik skręcił miskę olejową na silikon. I nadmiar silikonu odrywał się i zatkał tak smok że nie było wogólę prześwitu na ssaku. Kontrolka ciśnienia oleju zaświeciła się chwile przed tym jak motor stanął na dobre.

sebol13
moja ranga
moja ranga
Posty: 132
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
Skąd jesteś: Zbąszynek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Opel Ve tra b
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#11 Postautor: sebol13 » niedziela, 24 listopada 2019, 08:19

Hej. Postaraj się założyć manometr na stałe i obserwuj wskazania na gorącym silniku jak przy 800obr na min. spadnie choć na chwilę poniżej 1,2 bara to niestety silnik do roboty. Ja po akcji z walnietym czujnikiem mam zegar zamontowany na stałe :kwink:a zym zwaleniem miski to nie tak hop bo przedni dyfer przeszkadza :angry2:

cardio
jestem
jestem
Posty: 12
Wiek: 64
Rejestracja: środa, 10 lipca 2019, 22:41
Skąd jesteś: Węgorzewo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Kontaktowanie:

Re: Kontrolka oleju

#12 Postautor: cardio » niedziela, 2 lutego 2020, 14:57

Z czujnikiem sobie poradziłem, może inaczej silnik sobie poradził. Jak pisałem po wymianie czujnika zapalała się kontrolka, ale przy większych obrotach zaczęła migać bałem się jezdzić. Myślę sobie co będzie to będzie więc juz mnie nerw ruszył i przycisnąłem trochę więcej na gaz . Kontrolka zgasła i już zrobiłem 3000 km i jest ok


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości