Losowe problemy z odpalaniem silnika
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Marku, w Oplu odpięcie pomaga. W tym przypadku stawiałbym na jakiś nie stykający kabel lub ugnity pin. Równie dobrze może być udzkodzona stacyjka np. W renówce kiedyś miałem tak, że zimna paliła na dotyk, ciepła nie chciała. Wystarczyło pchnąć dosłownie metr i odpalała. Wymiana stacyjki i jak ręką odjoł.
-
- moja ranga
- Posty: 100
- Wiek: 39
- Rejestracja: środa, 22 maja 2019, 06:50
- Skąd jesteś: Södertälje Szwecja
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Twoje poprzednie Sorento: 3.5v6 2005 srebrne bylo fajne
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Otwóż skrzynkę przekaźników i poruszaj na boki przekaźnikiem pompy. Jak stuka to pod nim styk nadpalony. Miałem tak u siebie. Raz paliła raz nie
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Odłączenie Aku pewnie i w Sorento działa, było u mnie widać, że ECU się zresetowało bo Korekty długoterminowe startowały od zera. A normalnie korekty miałem już na jakimś poziomie. Odłączałem aku bo po trochu myślałem, że to jednak winna LPG i w ten sposób chciałem zresetować zapamiętane parametry pracy na LPG. Więc nie neguję tutaj tej metody, jedynie skuteczna chyba do przywrócenia ustawień początkowych, w każdym bądź razie w moim przypadku nie skutkowała na moją awarię.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Dzisiaj dostałem telefon. Auto naprawione.
Jak wspomniałem wcześniej wina była po stronie wtryskiwaczy - część lała a część się już nie zamykała i cały czas wyciekała. Przyczyną ponoć był syf w układzie, ponoć włącznie z metalowymi wiórami. Z szefem warsztatu rozmawiałem to ma zdjęcia więc postaram się pozyskać. Wymienili wszystkie wtryskiwacze na używane ale po sprawdzeniu i czyścili cały układ paliwowy włącznie z wyciągnięciem zbiornika.
Tylko skąd w układzie wziął się taki syf i dlaczego filtr przepuścił? Tego nigdy się chyba nie wyjaśni, tylko jakieś domniemania.
Jeszcze auta nie odebrałem bo jestem na wyjeździe służbowym, ale w sobotę zobaczę jak im ta naprawa wyszła.
Jak wspomniałem wcześniej wina była po stronie wtryskiwaczy - część lała a część się już nie zamykała i cały czas wyciekała. Przyczyną ponoć był syf w układzie, ponoć włącznie z metalowymi wiórami. Z szefem warsztatu rozmawiałem to ma zdjęcia więc postaram się pozyskać. Wymienili wszystkie wtryskiwacze na używane ale po sprawdzeniu i czyścili cały układ paliwowy włącznie z wyciągnięciem zbiornika.
Tylko skąd w układzie wziął się taki syf i dlaczego filtr przepuścił? Tego nigdy się chyba nie wyjaśni, tylko jakieś domniemania.
Jeszcze auta nie odebrałem bo jestem na wyjeździe służbowym, ale w sobotę zobaczę jak im ta naprawa wyszła.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
To jednak cuda się zdarzają . Przynajmniej będziesz mógł spokojnie pojeździć .
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Metalowe wióry z pompy wysokiego ciśnienia- jej raczej nie czyścili , elementy układu paliwowego czyści się w myjce ultradzwiekowej.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Jeżeli by były wióry z pompy , to powinna pracować jak sieczkarnia, dosyć głośno i co w takim razie z ciśnieniem .
Ostatnio zmieniony czwartek, 16 stycznia 2020, 14:48 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Pompa elektryczna zanurzona w zbiorniku- nie będzie pracować jak sieczkarnia- co do ciśnienia ,nikt nie mierzył. Wióry metalowe( z metali kolorowych) nie mają skad się pojawić w układzie paliwowym benzynowym jak z tylko z pompy chyba ,że sitko - filtr na smoku pompy jest dziurawe i pompa zassała jakiś syf ze zbiornika. Życie zweryfikuje w najbiższym czasie stan pompy.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Może z sieczkarnią to przesadziłem, jak elektryczny młynek do kawy .
- hawerek
- Jestem
- Posty: 2085
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
- Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 180000
- Inny Samochód: Seat Leon FR
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
- Kontaktowanie:
Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika
Auto odebrane. Śmiga jak kiedyś. Podejrzewali że ten syf to że starej pompy paliwa, ktorą nieświadomie wymieniłem szukając rozwiązania. Ale pewnie już było za poźno bo syf był i tak w układzie.
Dziekuję wszystkim uczestniczący w temacie za pomoc.
Dziekuję wszystkim uczestniczący w temacie za pomoc.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości