Regulacja zaworów 3.3
Moderator: Moderator
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Wiem już co nieco, kartkę wypełniłem dzisiaj ale zbieram dalej informacje zanim odkręcę wałek. Dlatego chciałem się zorientować co do szklanek i kompresji.
No tak można szlifować albdo dobrać wymiar.
No tak można szlifować albdo dobrać wymiar.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Czy na pewno się szlifuje te szklanki ? Dwa zakłady od głowic wystawiają oczy...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Normalnie, są dostępne w różnych wymiarach. Szlifowanie zdziera utwardzoną powierzchnię, ale jak niema innej możliwości. Moim zdaniem to jest jednak w brew sztuce, takie druciarstwo, nigdy tak nie robiłem.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Normalnie, to się na różne wymiary czeka ok. 3 miesięcy. Szlifować można (tylko w odpowiedni sposób), bo szklanka nie jest utwardzana powierzchniowo, tylko w całości wykonana z twardego materiału. Druciarstwem natomiast jest szlifowanie trzonków zaworowych (bo i z czymś takim się spotkałem).
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
O trzonkach to już nawet nie wspominam. Faktycznie, można ściągnąć z Ukrainy lub z Australii.
Ostatnio zmieniony sobota, 20 czerwca 2020, 21:02 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Ale nie myślałem o szlifowaniu szklanki od strony wałka tylko od strony trzonka?
Na razie szukam wskazówek bo widzę że będzie bardzo ciężko z tymi szklankami na wymiar.
Na razie szukam wskazówek bo widzę że będzie bardzo ciężko z tymi szklankami na wymiar.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Jeszcze są w Dubaju. W przeciągu tygodnia można mieć. Od strony wewnętrznej to chyba frezem, ręcznie to zgubisz powierzchnię. Pytałeś się o dostępność.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
Ale nie zakładam druciarstwa frezarką w imadle jak na YT...
Najbardziej martwi mnie to utwardzenie czy od spodu jest zapas do szlifowania.
Na eBay chyba spory zapas tego.
Najbardziej martwi mnie to utwardzenie czy od spodu jest zapas do szlifowania.
Na eBay chyba spory zapas tego.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
szlifowanie trzonków zaworowych to normalna procedura.
Jeśli obniżysz gniazda to szlifujesz trzonek by uzyskać właściwy wymiar.
Szlifowanie szklanki od strony zaworów nie jest jakąś procedurą obarczoną ryzykiem awarii. Nawet jeśli założysz, że szklanka stanie się tam miękka i się wytrze bo zwiększy się luz i silnik zacznie dzwonić. Co innego jak ktoś ma pomysły szlifowania szklanek od strony wałka. To już jest pomysł głupi. Ogólnie to przy regulacji zaworów trzeba sprawdzać wypukłość szklanek. Bo jeśli szklanka nie jest wypukła od strony wałka to przestaje wirować w gnieździe i traci smarowanie. A to szybka degradacja wałka i opiłki w układzie.
A co do szklanek to nie frezem a kamieniem. Daje większą gładkość powierzchni.
Ogólnie szklanka po szlifie jest nadal twarda. W wielu silnikach dźwigienki zaworowe były produkowane jako odlewy o niskiej twardości a dawały radę przez wiele tyś km . W FSO normalną procedurą było szlifowanie dźwigienek i to sobie dawało radę, a tam obciążenie było w dwóch wymiarach.
Jeśli obniżysz gniazda to szlifujesz trzonek by uzyskać właściwy wymiar.
Szlifowanie szklanki od strony zaworów nie jest jakąś procedurą obarczoną ryzykiem awarii. Nawet jeśli założysz, że szklanka stanie się tam miękka i się wytrze bo zwiększy się luz i silnik zacznie dzwonić. Co innego jak ktoś ma pomysły szlifowania szklanek od strony wałka. To już jest pomysł głupi. Ogólnie to przy regulacji zaworów trzeba sprawdzać wypukłość szklanek. Bo jeśli szklanka nie jest wypukła od strony wałka to przestaje wirować w gnieździe i traci smarowanie. A to szybka degradacja wałka i opiłki w układzie.
A co do szklanek to nie frezem a kamieniem. Daje większą gładkość powierzchni.
Ogólnie szklanka po szlifie jest nadal twarda. W wielu silnikach dźwigienki zaworowe były produkowane jako odlewy o niskiej twardości a dawały radę przez wiele tyś km . W FSO normalną procedurą było szlifowanie dźwigienek i to sobie dawało radę, a tam obciążenie było w dwóch wymiarach.
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
No i jest jeden plus z tego że od dołu będzie miękkie bo luz sam będzie się robił i odpadnie kolejne szlifowanie
Możecie polecić jakiegoś szpeca od szlifowania? Wysyłka to nie problem.
Możecie polecić jakiegoś szpeca od szlifowania? Wysyłka to nie problem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
No nie. Nie mieszajmy do tego dźwigienek zaworowych FSO, dawały radę na 100 tyś. w porywach.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11399
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
A o którym piszesz ? Może 1.3 które szły na eksport ale też mam pewne wątpliwości.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja zaworów 3.3
1.6 GSI. Znam z 5 sztuk które przejeździły ponad 300 tyś km bez remontów, nawet na oryginalnych panewkach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości