Krzyżak pisze:Szanowni koledzy. Kupujcie droższy lub tańszy ale 5W popularnie zwany syntetyk. Wymiana łatwa i szybka 8 litrów. 10 - max 15 tyś km.
Odradzam oszczędność pod tytułem 10 W/40
Z własnego doświadczenia. Obserwacji i rozmowy z sprzedającymi Sorento po awarii silnika w autach dostępnych na ogłoszeniach.
Odradzasz bo co? Bo ktoś Ci napierdzielił głupot?
Akurat moje stare sorento 2.5crdi od początku w daniu i do dzisiaj jest zalewane 10W40. Jeżeli ktoś się boi zimy i dużych mrozów powinien zalać 5W40 i który silnik by to nie był dizel czy benzyna. Ważne żeby spełniał normę API i ACEA a lepkość SAE dobieramy wg. Temperstur w jakich jezdzimy. Nie słuchajcie pitolenia o ciansych silnikach, bo tu nie ma ciasnych silników. Tutaj i. W wieku innych autach silniki są standardowe, luzy są standardowe opracowane już dawno tametu i są zależne od grubości wału. Materiały są standardowe i rozszerzalność materiałów również. To nie są zaawansowane silniki warte kilkaset tysięcy złotych które są ciasne.
Zaniżone normy SAE podawane przez ASO to baja, pkniewaz auto ma spełnia normy emisji spalin. Na olejch 10W40 i 5W40 będzie auto bardziej zabezpieczone, ale nie spełni warunków spalinowych i dupa, nie może wyjechać na ulicę.
Zabezpiecz eie silnika to olej o wyższych parametrach. Żaden silnik długo nie pożyje w Europie jeżdżąc na 0W20, 0W30,5W20 czy 5W30. Ponieważ w lecie są za wysokie temperatury. Taki przykład, proszę sobie sprawdzić jaki olej zaleca Valvoline dla 2.5crdi w Sorento! Bo tak niby podało ASO, a jaki olej jest też zalecany do Hyundai H1. 5W30 do 15W40 ale w Sorento nie znajdziecie tak wysokiej normy SAE. Dlaczego? A ni dla tego że auta dostawcze mają oleje które lepiej muszą zabezpieczać silnik bo wiadomo że te auta mają latać po 500tys.km minimum i nje mogą się spier... Bo to dla nivh jest raptem 5 lat pracy. Kto by kupił takie auto gdyby zdechł silnik wcześniej?
Będę pisał i powtarzał to zawsze. Norma SAE dla naszego klimat to 5W40 - 10W40 dla normalnych użytkowników. Jeżeli ktoś katuje benzyniaka i też na oleju jeździ ponad rok że załapuje zimę i lato, to 5W50 lub 10W50, ale jeżeli jeździ standardowo, to 5W40, 10W40 zachowując odpowiednie normy API i ACEA. I każdy silnik, czy to Kia, mercedes, renault, Ford będzie na tym jeździł i będzie miał się dobrze.
Ostatnio czytałem o sytuacji, gdzie ASO zaleca 0W20 ale ktoś podsłuchał rozmowę serwisanta z jakąś osoba. Gdzie serwisant kazał zlewać tą wodę i zalewać minimum 5W30. Ale chyba każdy zapomina czym jest norma SAE i jak się ją stosuje.