[3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
[3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Cześć,
podczas zawracania nagle zaczęła mi wyć pompa od wspomagania, odgłos zależy od skręcenia kierownicy. Ponieważ miałem pocący się wąż wspomagania (nie było widać ubytku płynu w zbiorniczku) pomiędzy pompą a przekładnią, został on wymieniony na nowy z ASO, płyn wymieniony, układ niby został przez mechanika odpowietrzony, ale pompa dalej hałasuje.
Teraz pytanie - co z tym zrobić?
Wymieniać pompę? Czy będzie pasowała od np. 2.2 CRDI lub jakiegoś innego?
Regenerować? Tu mechanik jest sceptyczny, mówi, że miał ostatnio sporo reklamacji na regenerowane.
Czy to kwestia jakiś jeszcze drobinek powietrza w oleju i jest szansa że przestanie ? Wg mechanika olej strasznie się pienił podczas odpowietrzania. Reszta układu była sprawdzana i wygląda na szczelną..
Pozdrawiam
Michał
podczas zawracania nagle zaczęła mi wyć pompa od wspomagania, odgłos zależy od skręcenia kierownicy. Ponieważ miałem pocący się wąż wspomagania (nie było widać ubytku płynu w zbiorniczku) pomiędzy pompą a przekładnią, został on wymieniony na nowy z ASO, płyn wymieniony, układ niby został przez mechanika odpowietrzony, ale pompa dalej hałasuje.
Teraz pytanie - co z tym zrobić?
Wymieniać pompę? Czy będzie pasowała od np. 2.2 CRDI lub jakiegoś innego?
Regenerować? Tu mechanik jest sceptyczny, mówi, że miał ostatnio sporo reklamacji na regenerowane.
Czy to kwestia jakiś jeszcze drobinek powietrza w oleju i jest szansa że przestanie ? Wg mechanika olej strasznie się pienił podczas odpowietrzania. Reszta układu była sprawdzana i wygląda na szczelną..
Pozdrawiam
Michał
- TeDeM
- teraz jestem
- Posty: 520
- Wiek: 51
- Rejestracja: środa, 14 sierpnia 2019, 22:06
- Skąd jesteś: Suwałki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
u mnie po wymianie w wspomaganiu też wyła, niby była odpowietrzona ale pojeździłem dwa dni ,dolałem jeszcze płynu bo ubyło i przeszło, może u Ciebie to też nowa sprawa i przejdzie
Nie ma jak Maluch, bo jest jak teściowa- jak nie trzaśniesz to się nie zamknie
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Tak jak pisze TeDeM, dolej płynu, pokręć kierownicą w obie strony do oporu, pojeździj trochę. Może się odpowietrzy. Jeżeli nie, to daj do regeneracji. Ja regenerowałem i drugi rok śmiga. Od innych modeli nie będzie pasować.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
dzięki za wskazówki, tak będę musiał zrobić. Najwyżej za jakiś czas spróbuję jeszcze raz wymienić olej.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Nic nie pomogło, więc pompa trafiła do zakładu regenerującego pompy. I jest problem, bo jest pęknieta/ukruszona komora, a używek nie widać..
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Nie wiem ile używka , nowa 470 zł i 24 miesiące gwarancji ,czy opłaci się pchać w niewiadome
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
tylko te nowe, nie wiadomo czy na pewno pasujące to jakaś niezbyt polecana firma NTY. Jutro będę wiedział coś więcej, czy udało się dopasować komorę z innej pompy czy nie, wtedy podejmę decyzję co i jak i dlaczego ASO lub nie ;-)
EDIT: wg VIN to ma być 571003E201, zamienniki są niby 3E200, więc pytanie czy na pewno będzie pasować?
EDIT: wg VIN to ma być 571003E201, zamienniki są niby 3E200, więc pytanie czy na pewno będzie pasować?
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
E200 jest zamienna z E201, ale NTY to bym sobie od razu odpuścił.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: niedziela, 27 maja 2018, 11:12
- Skąd jesteś: okolice Wieliczki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Inny Samochód: MB s124 E250
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
sprawa zamknięta - przynajmniej mam taką nadzieję ;-)
W piątek po południu zamówiłem nową pompę w ASO, w środę po południu odebrałem z ASO, wczoraj (czwartek) odebrałem samochód od mechanika. I jest cisza :-)
Koszt pompy w ASO niecałe 1400zł, ale licząc razem z wymienionym trochę wcześniej wężem (ok.750 zł) w sumie w ciągu miesiąca układ kierowniczy odchudził mój portfel o około 3kpln..
W piątek po południu zamówiłem nową pompę w ASO, w środę po południu odebrałem z ASO, wczoraj (czwartek) odebrałem samochód od mechanika. I jest cisza :-)
Koszt pompy w ASO niecałe 1400zł, ale licząc razem z wymienionym trochę wcześniej wężem (ok.750 zł) w sumie w ciągu miesiąca układ kierowniczy odchudził mój portfel o około 3kpln..
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Dorzucę swoje 3 grosze.
w 2017 robiłem regenerację pompy wspomagania. Po regeneracji nadal sobie wyła ale ciszej. W akcie desperacji i wyczytanym info na jakimś forum kolejny raz zmieniłem olej i nastała cisza.
Pomyślałem przypadek ... ale co tam. Działa to działa.
Od zimy 2022 problem znowu wrócił. Teraz już dźwięk był podobny jak zajechany golf3. One tak ślicznie wyją pompami.
Dzisiaj usiadłem i zmieniłem olej ponownie. Ten co był zrobił się ciemny, ale nadal miał kolor czerwieni.
przelałem przez układ 1 litr. Umyłem zbiorniczek (choć był czysty na sitkach). Zalałem świeżym Ravenol PSF do pełna i cisza ...
20 lat przy samochodach i zjawiska nadal nie rozumiem. Zacząłem się zastanawiać czy sitka w zbiorniku nie stanowią za dużej bariery dla oleju, bo po wlaniu nowego został nad sitkiem i nie chciał grawitacyjnie przelecieć. dopiero poluzowanie węża zasilania odpowietrzyło dół zbiornika. Zaczynam się zastanawiać, czy zużycie oleju nie wpływa na jego zwiększoną gęstość i utrudnionym przejściem przez sita.
Także, lepiej wstrzymać się z wymianą pompy na rzecz czyszczenia zbiorniczka i 3-4 wymian oleju po przez odsysanie starego (50%) ze zbiorniczka. Po 2 min pracy olej mieszając się ze starym robił się czarny.
w 2017 robiłem regenerację pompy wspomagania. Po regeneracji nadal sobie wyła ale ciszej. W akcie desperacji i wyczytanym info na jakimś forum kolejny raz zmieniłem olej i nastała cisza.
Pomyślałem przypadek ... ale co tam. Działa to działa.
Od zimy 2022 problem znowu wrócił. Teraz już dźwięk był podobny jak zajechany golf3. One tak ślicznie wyją pompami.
Dzisiaj usiadłem i zmieniłem olej ponownie. Ten co był zrobił się ciemny, ale nadal miał kolor czerwieni.
przelałem przez układ 1 litr. Umyłem zbiorniczek (choć był czysty na sitkach). Zalałem świeżym Ravenol PSF do pełna i cisza ...
20 lat przy samochodach i zjawiska nadal nie rozumiem. Zacząłem się zastanawiać czy sitka w zbiorniku nie stanowią za dużej bariery dla oleju, bo po wlaniu nowego został nad sitkiem i nie chciał grawitacyjnie przelecieć. dopiero poluzowanie węża zasilania odpowietrzyło dół zbiornika. Zaczynam się zastanawiać, czy zużycie oleju nie wpływa na jego zwiększoną gęstość i utrudnionym przejściem przez sita.
Także, lepiej wstrzymać się z wymianą pompy na rzecz czyszczenia zbiorniczka i 3-4 wymian oleju po przez odsysanie starego (50%) ze zbiorniczka. Po 2 min pracy olej mieszając się ze starym robił się czarny.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: [3.3 V6] Wyjąca pompa wspomagania
Raczej mgło tak być indywidualnie u Ciebie. Inaczej ten problem występował by częściej , a nie jest to częste zjawisko. Zbiorniczki mamy takie same. Z takimi przypadkami spotkałem się w autach gdzie zbiorniczek jest równo lub poniżej pompy, lub przy nieszczelności przewodu przy pompie. Wycieku nie było a zasysało delikatnie powietrze, i wtedy pompa po jakimś czasie zaczynała wyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości