Lift Sorento
Moderator: Moderator
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Murzyn_1313_Maximus pisze:Są też do przedliftowych. Inny mają nr oczywiście
Ale ja chcę kupić do poliftowych tutaj :http://www.amazon.com/gp/product/B001VGCHVM/?ie=UTF8&me=ATVPDKIKX0DER CCC
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- regi
- dobry jak...
- Posty: 777
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 20 października 2010, 14:55
- Skąd jesteś: Nowy Sącz
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: granatowy ?
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Hessus pisze:Podkładki zamontowane na szybko co bym zdążył przed V rocznicą. W związku z tym nie ma fotek ale mogę powiedzieć tak- te od patrola do wersji czołga przed liftem pasują idealnie. Były obawy, że trzeba będzie 0,5mm szlifować ale nic z tych rzeczy. Leżą jak by stąd były wyjęte. Cena 100 PLN (podkładki 2szt. na tył) na miejscu u odbiorcy to chyba najniższa cena jaką ktokolwiek dał za podniesienie czołga. Podniesione +40mm (jest też wersja +50mm). Mogę szczerze polecić.
Z Olkusza?
A i jeszcze z jakiego Patrola?
1984 – Nissan Patrol MQ - seria 160
1987 – Nissan Patrol GQ - Y60 (GR)
1989 – Nissan Patrol 260
1997 – Nissan Patrol GU - Y61 (GR)
Wyższy +130mm (5 cali)
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
Szerszy +110mm
Mini Monster Truck
265/70/16 - ET 0
Przod: [Koni Haevy Track + H&R]
Tyl: [OldManEmu N149 + Ironman]
- marcinksp
- ASSISTANCE
- Posty: 255
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 13:20
- Skąd jesteś: Dąbrowa Górnicza
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Regi postaram sie jutro podjechac i dopytam goscia. Bo przy kupnie podkladek dla hessusa poprostu nie spytalem... Jest to super tania alternatywa podniesienia tylu auta...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Zalazłem coś takiego:http://www.ebay.pl/itm/mad-Verstarkungsfedern-KIA-Sorento-JC-Niveaufedern-HV-374015-/390496594632?pt=DE_Autoteile&hash=item5aeb692ac8 , jest to kpl. dodatkowych sprężyn MAD do tyłu. Coś takiego ma Beata ,można zapytać się o opinię.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Po podniesieniu auta na sprężynach w dalszym ciągu walczę z geometrią przodu. Kolejny "flachowiec" stwierdził. że śruby są zapieczone i po prostu się nie da regulować. Delikatnie nie podgrzeje żeby próbować ruszyć śruby tylko od razu chce grzać do czerwoności co zniszczy tuleje.
Póki co ustawiłem tylko zbieżność i auto zdecydowanie lepiej się prowadzi. Na pomiarach wyszło 0,5 st. pochyłu do wewnątrz na lewym kole i 1.0 stopnia na prawym.
Mam pytanie - jeździć tak czy szukać kolejnych flachowców? Wydaje mi się, że opon nie powinno targać. Co o tym sądzicie ?
Póki co ustawiłem tylko zbieżność i auto zdecydowanie lepiej się prowadzi. Na pomiarach wyszło 0,5 st. pochyłu do wewnątrz na lewym kole i 1.0 stopnia na prawym.
Mam pytanie - jeździć tak czy szukać kolejnych flachowców? Wydaje mi się, że opon nie powinno targać. Co o tym sądzicie ?
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Hessus jak masz koła rozchylone - góra czy dołem? Poniżej kilka podstawowych informacji., może Ci się przyda. Co do zapieczonych śrub - potraktuj je dobrym środkiem penetrującym przez dłuższy czas. Może pomóc na pewno nie zaszkodzi.
Regulacja jednego z parametrów geometrii zawieszenia pociąga za sobą zmiany innego parametru
Dzisiejsze pojazdy mają kąt pochylenia koła zerowy lub ujemny. Pozwala to zwiększyć obszar styku opony z jezdnią przy większej prędkości na zakręcie. Maksymalna różnica między kątami pochylenia kół tej samej osi nie powinna przekraczać 0,5 stopnia co zapewnia brak ściągania w bok podczas jazdy na wprost. Kąt pochylenia koła ma wpływ na pracę opony i na jej trwałość. Z tego powodu wartość kąta nie powinna przekraczać 40 minut, także przy pełnym ugięciu zawieszenia. Zbyt duże dodatnie pochylenie koła powoduje szybsze zużywanie się zewnętrznego barku opony, a zbyt duże ujemne pochylenie - wewnętrznego.
Koła góra rozchylone- kąt pochylenia koła dodatni
Koła dołem rozchylone kat pochylenia koła ujemny.
Ważnym jest też kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Przy prowadzeniu kół z wykorzystaniem kolumny McPhersona przez oś sworznia zwrotnicy należy rozumieć prostą przechodzącą przez przegub wahacza i górne łożysko amortyzatora. Bardzo ważna jest zależność obu kątów. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia koła tworzą razem kąt, który pozostaje niezmienny niezależnie od wielkości dobicia, czy odprężenia zawieszenia. Ta zależność od pochylenia koła sprawia, że nie można wprowadzić regulacji samego pochylenia sworznia zwrotnicy. Regulacja tego parametru jest możliwa jedynie jednocześnie z regulacją kąta pochylenia koła.
Występuje także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,jak i kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (ogólnie:
ustawienie osi sworznia zwrotnicy) powodują powstanie momentu stabilizacyjnego ułatwiającego utrzymywanie prostoliniowego kierunku jazdy i samoczynny powrót kół skręconych do kierunku jazdy na wprost .
Regulacja jednego z parametrów geometrii zawieszenia pociąga za sobą zmiany innego parametru
Dzisiejsze pojazdy mają kąt pochylenia koła zerowy lub ujemny. Pozwala to zwiększyć obszar styku opony z jezdnią przy większej prędkości na zakręcie. Maksymalna różnica między kątami pochylenia kół tej samej osi nie powinna przekraczać 0,5 stopnia co zapewnia brak ściągania w bok podczas jazdy na wprost. Kąt pochylenia koła ma wpływ na pracę opony i na jej trwałość. Z tego powodu wartość kąta nie powinna przekraczać 40 minut, także przy pełnym ugięciu zawieszenia. Zbyt duże dodatnie pochylenie koła powoduje szybsze zużywanie się zewnętrznego barku opony, a zbyt duże ujemne pochylenie - wewnętrznego.
Koła góra rozchylone- kąt pochylenia koła dodatni
Koła dołem rozchylone kat pochylenia koła ujemny.
Ważnym jest też kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Przy prowadzeniu kół z wykorzystaniem kolumny McPhersona przez oś sworznia zwrotnicy należy rozumieć prostą przechodzącą przez przegub wahacza i górne łożysko amortyzatora. Bardzo ważna jest zależność obu kątów. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia koła tworzą razem kąt, który pozostaje niezmienny niezależnie od wielkości dobicia, czy odprężenia zawieszenia. Ta zależność od pochylenia koła sprawia, że nie można wprowadzić regulacji samego pochylenia sworznia zwrotnicy. Regulacja tego parametru jest możliwa jedynie jednocześnie z regulacją kąta pochylenia koła.
Występuje także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,jak i kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (ogólnie:
ustawienie osi sworznia zwrotnicy) powodują powstanie momentu stabilizacyjnego ułatwiającego utrzymywanie prostoliniowego kierunku jazdy i samoczynny powrót kół skręconych do kierunku jazdy na wprost .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Hunter wychodzi na to, że kąt rozchylenia dodatni - góra koła się rozchodzą a dół schodzi do wewnątrz.
Czyli tak na dobrą sprawę te 0,5 stopnia mogło by ujść w tłoku a prawe z 1,0 powinienem jednak naciskać na diagnostów co by w końcu dali radę.
Czyli tak na dobrą sprawę te 0,5 stopnia mogło by ujść w tłoku a prawe z 1,0 powinienem jednak naciskać na diagnostów co by w końcu dali radę.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Jak nie zrobisz geometrii to ci zetnie zewnętrzna krawędź opony. Sorento to ciężkie auto,więc szybko zauważysz utratę bieżnika
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Hessus pisze:Hunter wychodzi na to, że kąt rozchylenia dodatni - góra koła się rozchodzą a dół schodzi do wewnątrz.
Czyli tak na dobrą sprawę te 0,5 stopnia mogło by ujść w tłoku a prawe z 1,0 powinienem jednak naciskać na diagnostów co by w końcu dali radę.
Czy Ty masz jakiś wydruk z pomiaru kątów? Koniecznie rób geometrię,tak jak pisze Murzyn.
-- piątek, 7 marca 2014, 14:56 --
Dzisiaj dotarł komplet Daystara , tak to wygląda w rzeczywistości ,
https://www.dropbox.com/s/rruifc3avintejm/2014-03-07%2014.09.45.jpg
https://www.dropbox.com/s/9oati1x0uomjneh/2014-03-07%2014.11.21.jpg
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Lift Sorento
hunter i jak ten Daystar? Polecasz, dokładnie 2" podnosi, czy mniej?
I już niezależnie od powyższego. Sprężyny Ironman +2" na obie osie, przy pozostawionych standardowych amorach dadzą te 2 cale liftu? Da się założyć dłuższe sprężyny na przód do McPersona?
I już niezależnie od powyższego. Sprężyny Ironman +2" na obie osie, przy pozostawionych standardowych amorach dadzą te 2 cale liftu? Da się założyć dłuższe sprężyny na przód do McPersona?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Daystar na razie leży w szufladzie. Sprężyny możesz wymienić , jak będą słabe amory to wymienisz na nowe.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- rkalabun
- To ja
- Posty: 370
- Wiek: 46
- Rejestracja: środa, 12 marca 2014, 19:42
- Skąd jesteś: Mińsk Mazowiecki
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny/szary
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
Dla wszystkich miłośników wysokości :
http://www.elast-pol.pl/index.php/podkl ... -y60-y61-1
o ile się dobrze rozejrzałem to właśnie tej firmy podkładki ma założone na tyle Hessus. 100 PLN za podniesienie tyłu to chyba najniższa możliwa cena, a z tego co pisał Hessus w tym poście z montażem nie powinno być większego problemu.
http://www.elast-pol.pl/index.php/podkl ... -y60-y61-1
o ile się dobrze rozejrzałem to właśnie tej firmy podkładki ma założone na tyle Hessus. 100 PLN za podniesienie tyłu to chyba najniższa możliwa cena, a z tego co pisał Hessus w tym poście z montażem nie powinno być większego problemu.
MAŁY
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem
Zbładziłem- jeżdżę Rzepem
- paczk
- moja ranga
- Posty: 92
- Wiek: 45
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 19:04
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 3.3 GDI (294 KM) Sorento2
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 224
- Inny Samochód: renault laguna III
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
właśnie dojrzałem do tematu podnoszenia sorci i potrzebuję Waszej porady.
a mianowicie - chodzi za mną lift i zastanawiam się nad dystansami, o których piszecie,
jako że moja sorcia jest poliftowa, odpada podniesienie budy.
dopiero co robiłem przegląd i amorki + sprężyny są w świetnej formie, więc chyba skuszę się na dystanse na sprężyny.
co radzicie?
lepiej poczekać i zmienić spręzyny, czy na razie pójsć w dystanse?
kolejny krok to zmiana opon na bfg a/t - ale to na wiosnę
wczesniej bagaznik wyprawowy i dodatkowe oświetlenie na nim
wdzięczność za wszelką pomoc
pozdrowionka
przemo
a mianowicie - chodzi za mną lift i zastanawiam się nad dystansami, o których piszecie,
jako że moja sorcia jest poliftowa, odpada podniesienie budy.
dopiero co robiłem przegląd i amorki + sprężyny są w świetnej formie, więc chyba skuszę się na dystanse na sprężyny.
co radzicie?
lepiej poczekać i zmienić spręzyny, czy na razie pójsć w dystanse?
kolejny krok to zmiana opon na bfg a/t - ale to na wiosnę
wczesniej bagaznik wyprawowy i dodatkowe oświetlenie na nim
wdzięczność za wszelką pomoc
pozdrowionka
przemo
- paczk
- moja ranga
- Posty: 92
- Wiek: 45
- Rejestracja: środa, 1 stycznia 2014, 19:04
- Skąd jesteś: warszawa
- Silnik: 3.3 GDI (294 KM) Sorento2
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: AWD
- Rok: 2015
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 224
- Inny Samochód: renault laguna III
- Kontaktowanie:
Re: Lift Sorento
chyba zdecyduję się na Daystara,
Hunter- założyłeś je? jak wrażenia?
szkoda mi na razie wywalać kasę na sprężyny i amorki bo sa w niezłym stanie - to mogę zawsze zrobić.
dla zainteresowanych - poniżej link do instrukcji montażu nakładek Daystara, które kupił Hunter
http://www.manualsdir.com/manuals/27915 ... 100bk.html
pozdrowionka
paczk
Hunter- założyłeś je? jak wrażenia?
szkoda mi na razie wywalać kasę na sprężyny i amorki bo sa w niezłym stanie - to mogę zawsze zrobić.
dla zainteresowanych - poniżej link do instrukcji montażu nakładek Daystara, które kupił Hunter
http://www.manualsdir.com/manuals/27915 ... 100bk.html
pozdrowionka
paczk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości