Obrazek


Obrazek


Obrazek

Turbina

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1272
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 6 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#16 Postautor: ronin » czwartek, 14 czerwca 2018, 21:22

Raczej majster. Trzeba to zdiagnozować.

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3504
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 21 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#17 Postautor: Marek » czwartek, 14 czerwca 2018, 21:22

Jest gdzieś na forum opisana procedura .viewtopic.php?f=25&t=7822&hilit=regulacja+turbiny&start=30

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#18 Postautor: haxxa » piątek, 15 czerwca 2018, 18:53

Otóż byłem u turbomajstra i stwierdził że bez problemu sam mogę spróbować to ogarnąć metodą prób i błędów, czyli regulować tą oto śrubką którą zaznaczyłem na zdjeciu
Załączniki
IMG_20180615_185105.jpg

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#19 Postautor: haxxa » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:28

Wstępnie wyczyścilem przepływomierz, z nadzieją że to on ale brak jakiej kolwiek zmiany, odłączenie czy podłączenie go nic nie zmienia w pracy silnika jak i jazdy, czyż by uszkodzony?
Mam zamiar jakoś zabrać się teraz za turbinę ,czy ktoś wcześniej już próbował takiej regulacji tą śrubką/ogranicznikiem?

Awatar użytkownika
alwo76
To ja
To ja
Posty: 375
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SRC
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: Srebrny/Szary
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#20 Postautor: alwo76 » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:35

Jak ja przez pomyłkę zapomniałem podłączyć wtyczkę do przepływomierza to silnik nie chciał się wkrecić na wiecej jak 2500 obrotów.

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#21 Postautor: haxxa » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:43

Hm, czyli może być uszkodzony. U mnie brak jakiej kolwiek reakcji. Może założonona turbina+uszkodzony przepływomierz i takie objawy tzn ciężko się wkreca na wyższym biegu.
Poprawka postu, jednak przepływa działa. Jeszcze raz wszystko zdemontowałem, podkladalem i po próbie jazdy z dołączonym przepływomierzem problem był żeby bujnąć się powyżej 2000 obr, tak że zostaje regulacja przy turbinie
Ostatnio zmieniony niedziela, 17 czerwca 2018, 20:56 przez haxxa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Andrzej
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1653
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 315000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 67 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#22 Postautor: Andrzej » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:44

Chyba nikt nigdy nie próbował kręcić tą śróbką :kwink:

IMG_20180616_133025~01~01.jpg


CM180515-111745012~01~01.jpg
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#23 Postautor: haxxa » niedziela, 17 czerwca 2018, 17:50

He na to wygląda że nie :) Chciał bym wiedzieć czego mam się spodziewać, kazali mi wyręcić o cały obrót ewentualnie jak wyskoczy błąd cofnąć o pół obr. i dalej sprawdzać.

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#24 Postautor: haxxa » piątek, 29 czerwca 2018, 15:18

Jednak turbina do ponownego sprawdzenia, nie zdążyłem jej sprawdzić poprzez podany mi opis. Brak czasu, praca itd :( , a dziś podczas jazdy(może zbieg okoliczności) po ostrzejszym skręcie trochę zaczął przydymiać ale jak minie 2000 obr przestaje, tak samo przy uruchamianiu nic, tylko przy przyspieszaniu. Pojechałem na zakład gdzie brałem turbo, przekręcili śrubką(pokazałem wczesniej na zdj) obr w lewo, mocniej zadymiał, w prawo no lepiej ale jeszcze dawał chmurki. Wziąłem auto pod dom, wyrzucę turbo i mam podrzucić do sprawdzenia. Czy był by ktoś wstanie przemierzyć u siebie, jak ustawiona jest gruszka na cięgnie i ten gwint z nakrętka kontrującą o której wspominałem wyżej

Awatar użytkownika
gczarkowski1
To ja
To ja
Posty: 267
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: BMW/VOLVO/MERCEDES
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#25 Postautor: gczarkowski1 » piątek, 29 czerwca 2018, 18:56

Myślę że , taki pomiar nic Ci nie pomoże ,to jak byś wziął pomiary wkręconych końcówek drążka kierowniczego i twierdził że zbieżność jest super ,może się mylę ,ale ja bym się takimi pomiarami nie sugerował :hmm:
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
Andrzej
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1653
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 315000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 67 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#26 Postautor: Andrzej » piątek, 29 czerwca 2018, 19:00

haxxa pisze:Pojechałem na zakład gdzie brałem turbo, przekręcili śrubką(pokazałem wczesniej na zdjęciu...


A ten zakład gdzie brałeś turbo pierwszy raz w życiu na oczy widział tą śrubkę ? :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#27 Postautor: haxxa » sobota, 30 czerwca 2018, 20:42

Bardziej mi chodziło o wyjaśnienie, pokazanie(po zdj.) na forum którą :) . Tak że zostaje mi tylko demontaż.

haxxa
moja ranga
moja ranga
Posty: 147
Wiek: 36
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#28 Postautor: haxxa » poniedziałek, 2 lipca 2018, 16:55

Turbo wyjęte, wirnik ciężko się kręci a część która dochodzi do wydechu zagrzana, zmieniła kolor. Przed montażem turbo olej wieniony, filtr wymieniony, caly układ "wydechowy" od puchy filtra , rury, przepływomierz, odma-separator, zostały wyczyszczone,a w wirniku od turbo lekkie ślady jak by coś wpadło. Wracając do tej części przegrzanej, możliwe jest ze aż tak wtrysk leje, czy to inny powód ? Nowe turbo było założone zaraz po starym i objawy, które opisywałem na początku były odrazu. Jeszcze obejrzałem dokładnie separator, możliwe że coś z niego wypadało,wyleciało w wirnik i to go "zacieło" a czy może przez zacinający się wirnik na łożyskach nagrzać się tył turbo. Też może być i tak że dali lipne łożyska i to one się zatarły, podnosząc temp. turbiny już sam nie wiem :/
Nie mam zdj. po wyciągnięciu tel mi padł. A spieszyłem się z wyciagnieciem żeby zdążyć do zakładu, mam tu fotkę jeszcze przed zabranie się za demontaż (chodzi mi o tył turbo i jego przegrzanie, tak wygląda cała d... a turbiny)
Załączniki
IMG_20180702_175727.jpg


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość