Obrazek


Obrazek

Big Brake Kit

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Tony_Stark
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 85000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Big Brake Kit

#1 Postautor: Tony_Stark » piątek, 6 lipca 2018, 17:22

Cześć. Czy ktoś na forum modyfikował hample w Sorento 2? Chodzi mi o zmianę zacisków na wielotłoczkowe, ale też tuning w postaci tarcz nawiercanych/nacinanych itp. Osobiście uważam że jak do takiego kloca /2 tony masy własnej/ to fabryczne zestawy są po prostu za słabe. W innym aucie, które miałem 9 lat, zmodyfikowałem hample na pancerny zestaw z przodu 312x28, z tyłu 256x22, co przy masie ~1300-1400kg dawało ciekawe efekty i niemal taki :jaw: efekt u upierdliwców jeżdżących „na zderzaku”...

Awatar użytkownika
kamax
moja ranga
moja ranga
Posty: 140
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 150000
Inny Samochód: CanAm 800XT
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#2 Postautor: kamax » środa, 11 lipca 2018, 23:46

Ja zmieniłem tarcze z przodu na nawiercane Zimermmann plus klocki Ferodo i jest lepej przy intensywnych hamowaniach chociaż klocki strasznie pylą
Załączniki
20180711_235103.jpg
20180711_235103.jpg (140.18 KiB) Przejrzano 163 razy

Tony_Stark
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 85000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#3 Postautor: Tony_Stark » sobota, 14 lipca 2018, 21:03

Ja myślałem o założeniu zacisków od Hyundai Genesis Coupé, ale nastąpiła zmiana planów i na najbliższy rok-dwa będą nowe Zimermman Sport :happy2:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5667
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#4 Postautor: vokal » poniedziałek, 16 lipca 2018, 13:00

Ferodo ma to do siebie, że mocno pylą.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3377
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#5 Postautor: Marek » poniedziałek, 16 lipca 2018, 13:39

Wystarczy założyć wzmocnione giętkie przewody hamulcowe , skuteczność będzie o wiele lepsza .

Tony_Stark
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 85000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#6 Postautor: Tony_Stark » poniedziałek, 16 lipca 2018, 14:41

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie dobre są do śmigania po torze wyścigowym, ale patrząc na auta o podobnych parametrach /prędkość podróżna i masa/ to każde rozwiązanie jest lepsze niż fabryczne.

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3377
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#7 Postautor: Marek » poniedziałek, 16 lipca 2018, 14:45

Nie bardzo rozumiem , co do zwiększenia ciśnienia w tłoczkach hamulcowych ma tor wyścigowy , to jak się jeździ w terenie to już nie .

Tony_Stark
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 85000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#8 Postautor: Tony_Stark » poniedziałek, 16 lipca 2018, 19:03

To jest dział Sorento II, który nie nadaje się do niczego więcej w terenie jak spokojna jazda po leśnych duktach w czasie rodzinnych wycieczek na grzyby itp. Wzmocnione przewody przydały by się w długiej podróży po autostradzie, tyle że ten kloc dobry jest do ok 130-140, bo potem wyraźnie czuć za miękkie zawieszenie i jak dla mnie za bardzo buja niczym ponton... Gdzieś tam czytałem że większość tych aut sprzedaje się w USA, a tam mają inne przepisy i warunki drogowe, więc fabryczne zestawy dają radę. Co innego jazda po naszych „produktach autostradopodobnych” :tdown:

Kolego nie cytuj postu jeżeli bezpośrednio pod nim odpowiadasz, pozdrawiam Twój moderator :hmm:

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3377
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 16 lipca 2018, 20:37

Sądząc po tytule , miałem nadzieję że temat będzie dotyczył ulepszenia układu hamulcowego , już trzeci post spowodował u mnie lekkie zakłopotanie , a teraz naprawdę nie wiem o czym mamy tu dyskutować . A szkoda .

Tony_Stark
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 85000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#10 Postautor: Tony_Stark » wtorek, 17 lipca 2018, 01:54

Jak sam kolega wspomniał w temacie tuningu silnika, to forum sorentomaniaków a nie demonów prędkości. W sumie nie bez powodu jest założony fabryczny kaganiec na Vmax 195. Aby takiego kloca opanować, trzeba by zainwestować sporo kasy w silnik/skrzynię, hample i zawieszenie. Pytanie tylko po co? Gdzie u nas można by wykorzystać tak zrobione auto? Ja na dniach zakładam nowe tarcze Zimmermann/klocki Black Diamond i opiszę wrażenia, choć cudów nie oczekuję.

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3377
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 212400
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times
Kontaktowanie:

Re: Big Brake Kit

#11 Postautor: Marek » wtorek, 17 lipca 2018, 13:09

Fajnie że piszesz na temat , jak byś mógł zrobić próby odległości hamowania , przed i po przeróbce oraz przy rozgrzanych i zimnych tarczach , to byśmy mieli konkretne informacje czy to ma jakiś sens . Z góry dziękuję . :)


Wróć do „Tuning Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości