AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Losowe problemy z odpalaniem silnika

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Hammett
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
Skąd jesteś: okolice Warszawy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Losowe problemy z odpalaniem silnika

#1 Postautor: Hammett » środa, 10 kwietnia 2019, 14:27

Cześć

Zdarza się, że nie mogę odpalić Sorento, przeważnie problem występuje na ciepłym silniku. Rozrusznik ładnie kręci, ale nie pracuje pompa paliwa. Prąd do pompy dochodzi, a ona się nie załącza. Trochę przykładów żeby rozjaśnić. Wczoraj po tygodniowym postoju auta bez problemu silnik odpalił, obroty równomierne, na gaz przełączył bez problemu, wszystko cacy. Zgasł mi w korku (skrzynia A/T) i już nie chciał odpalić. Odczekałem 15/20 min i załapał po paru próbach. Udało się dojechać do domu. W domu zgasiłem silnik i po minucie zakręciłem- bez problemu załapał. Wróciłem po dwóch godzinach jak silnik był zimny- kręcił bardzo ładnie, ale już nie odpalił. Spróbowałem dzisiaj rano- znowu bez problemu.

Początkowo myślałem że to problem z LPG, ale po rozłączeniu sterownika nic to nie zmienia. Odpięcie akumulatora na parę minut też nic nie daje.

Jak łączę się moim ELM 327 to niby połączenie jest, ale parametrów żadnych nie przesyła więc póki co błędów nie mogę sprawdzić.

Zna ktoś taką sytuację bądź też ma pomysł gdzie szukać? Styki do pompy przeczyszczone, nic złego się tam nie działo.

Liczę na Was i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5950
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 139 times
Been thanked: 110 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#2 Postautor: Marek » środa, 10 kwietnia 2019, 16:09

Napisałeś że zasilenie pompy jest , tylko pompa się nie włącza to sprawdź pompę . Odłącz wtyczkę i sprawdź czy pompa działa podając 12 V . Może być też tak , że pompa losowo , na skutek uszkodzenia czasami będzie działać .

Hammett
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
Skąd jesteś: okolice Warszawy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#3 Postautor: Hammett » wtorek, 21 maja 2019, 15:29

Sorka że tak późno. Dzięki za odpowiedź.

Rzeczywiście to pompa. Albo tylko sitko, ale ono "na oko" wygląda na czyste.
Teraz pytanie, czy ktoś może wie, czy sama pompka (ten jakby sam wkład w plastiku) pasuje do 3.5 wersji USA? Bo wiem że cała pompa paliwa jest inna w wersji europejskiej, nawet sitka mają inny sposób montażu.

Sajmon27
To ja
To ja
Posty: 340
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 24 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#4 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 21 maja 2019, 16:23

Jak ustaliłeś, że to pompa? Ja mam bardzo podobny objaw.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Hammett
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
Skąd jesteś: okolice Warszawy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#5 Postautor: Hammett » wtorek, 21 maja 2019, 16:58

Jak wyciągniesz pompę i ją rozbierzesz to masz jedno złącze tylko +/- gdzie łatwo i bez ryzyka podepniesz aku. Jeśli nie będzie odpalała za każdym razem to szczotki się kończą, które przerywają.

Jeśli tam wszystko spoko to spróbuj poszukać kogoś z testerem ciśnienia pomp paliwa, albo kup na allegro najtańszą za 30 PLN. Z tego co znajomy powiedział to przy ciśnieniu niższym niż ok 4 bary może się zdarzać że nie odpali albo zgaśnie przy niskich obrotach.

Jak będziesz miał niesprawną pompkę i będziesz szukał zamiennika to mam zbędną z OEM: 31150-3E400 czyli wersja europejska 3.5 (może podpasuje). Kupiłem ją na wymianę ale właśnie okazała się niepasująca. Sprawna, bo ją sprawdziłem.

Słyszałem też głosy, że może to być czujnik położenia wałka, ale to już tylko jakaś sugestia z internetu więc myślę że lepiej najpierw sprawdzić pompkę na krótko.

Sajmon27
To ja
To ja
Posty: 340
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 24 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#6 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 21 maja 2019, 18:43

Dzięki za obszerny opis. Koniecznie muszę to zweryfikować, bo dość mam stresu czy odpali czy będę kręcił do bólu :happy2:
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Hammett
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
Skąd jesteś: okolice Warszawy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#7 Postautor: Hammett » wtorek, 21 maja 2019, 18:55

Jeszcze jedna sprawa jakbyś się zastanawiał jak się pompę wyciąga z baku. Podważasz dużą uszczelkę które okala "wieczko" pompy i potem odkręcasz dziurkowany pierścień, który też jest wokół (pod uszczelką). Ja to robiłem przy pomocy śrubokręta i młotka bo inaczej nie szło.

Wspominam o tym, bo u mnie ta uszczelka nie chciała zejść i myślałem że jest na sztywno i szukałem innego sposobu żeby się do niej dostać.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5950
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 139 times
Been thanked: 110 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#8 Postautor: Marek » wtorek, 21 maja 2019, 19:06

Takie coś podobne można zrobić z płaskownika na wymiar nakrętki do pompy , https://allegro.pl/oferta/klucz-do-odkr ... 7807473768

Hammett , jak już wymontowałeś pompę to powinien na silniczku być numer , masz go może ?

Hammett
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
Skąd jesteś: okolice Warszawy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#9 Postautor: Hammett » wtorek, 21 maja 2019, 19:28

Niestety, nawet nie pomyślałem, że na silniczku też może być numer. W piątek będę mógł sprawdzić czy jest na nim numer.

Udało mi się tylko zdobyć numer OEM całej pompy 31150-3E230. Może on w czymś pomoże. Uprzedzając, wolałbym uniknąć zamawiania z USA całej pompy, bo parę groszy wychodzi, a ja już kupiłem ostatnio nowe opony :(

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5950
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 139 times
Been thanked: 110 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#10 Postautor: Marek » wtorek, 21 maja 2019, 21:53


Hammett
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: środa, 20 lutego 2019, 22:50
Skąd jesteś: okolice Warszawy
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: zielony
Has thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#11 Postautor: Hammett » wtorek, 21 maja 2019, 22:08

Dziękuję ci, wygląda że to ta.
Jak nie znajdę innego rozwiązania to trzeba będzie brać, bo cena i tak bardzo dobra względem tego co widziałem

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 1896
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 1 time
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#12 Postautor: hawerek » wtorek, 9 lipca 2019, 21:56

Dołączę się do tematu, chociaż "losowe" trochę tutaj nie pasuje.
A mianowicie problem polega na tym, że jak jest ciepły to ciężko odpala i to za każdym razem. Jak jest zimny to pali na dotyk, a jak ciepły to muszę go kręcić około 5-6 s aż załapie. Jeżeli chcę go odpalić do około 5 min po zgaszeniu to jeszcze pali w miarę normalnie, później to już gorzej.
Wczoraj robiłem testy i zauważyłem, że problem z odpalaniem jest jak temperatura jest powyżej około 45- 50st.C temperatury silnika odczytanej przez OBD. Poniżej tej temperatury pali normalnie na strzała.
Myślałem, że to problem gazu, ale wczoraj byłem u gazownika na sprawdzenie i regulację, i z LPG wszystko ok. Dzisiaj dla pewności odłączyłem gaz i jeździłem tylko na PB i problem się pojawia, chyba za każdym ciepłym odpaleniem. Gazownikowi jak rzuciłem problem z tym odpalaniem, bo myślałem że to przez gaz, to zasugerował mi żebym sprawdził jakiś zawór podciśnieniowy na listwie wtryskowej PB. Tylko jeszcze nie wiem jak działa i jaki może mieć wpływ, zwłaszcza uzależniony od temperatury. I jeżeli by przeciekał to problem z odpaleniem miałbym też na zimnym silniku- dla pewności go sprawdze, tylko co w nim sprawdzać :hmm: .
Sprawdzę też pompę paliwa jak opisywali koledzy we wcześniejszych postach, tylko czy działanie jej może być uzależnione od temperatury silnika :hmm: chyba że jakiś może przekaźnik.
W każdym bądź razie, jak odpalę to samochód równo pracuje, w czasie jazdy nie gaśnie. Odłączenie czujnika temperatury płynu nie zmienia jakości odpalania. Błędów brak. Czujnik położenia wałka wymieniałem z 1,5 roku temu, ale tam były inne objawy, więc go nie biorę pod uwagę.

Macie może jakieś pomysły na co zwrócić uwagę, co sprawdzić. Jutro postaram się dla pewności sprawdzić tą pompę paliwa i przy okazji zmienię filtr.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5950
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 139 times
Been thanked: 110 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#13 Postautor: Marek » środa, 10 lipca 2019, 19:33

Komputerowo sprawdź wskazania temperatury silnika i ciśnienie paliwa , może go zalewa . Świece sprawdzałeś ? Spróbuj przed odpaleniem na gorącym silniku , kilka razy włączyć i wyłączyć stacyjkę . Jak bez problemu odpali to może nie dostaje paliwa , filtr , pompa .

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 1896
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 1 time
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#14 Postautor: hawerek » środa, 10 lipca 2019, 20:20

Podłączałem dzisiaj Hi-scana i wskazania temperatury zgodne ze stanem faktycznym, parametru ciśnienia paliwa tam nie znalazłem. Ale zrobiłem test elementów wykonawczych a w tym test 6 sek pompy paliwa. Po uruchomieniu testu pompę słychać że działa.
Stacyjkę przed uruchomieniem też parę razy przekrecałem i raczej bez zmian.
Wczoraj zamówiłem oryginalny filtr paliwa bo teraz jeżdżę na jakimś zamienniku. Po cichu mam nadzieję, że nadszedł po kilku latach jego kres i to coś pomoże, a jak dojdzie filtr to przy okazji wymiany zobaczę też pompę paliwa. Może 13 lat pracy swoje zrobiło.
Zozebrałem też dzisiaj całe podszybie aby dostać się do regulatora ciśnienia na listwie paliwowej. Wszystko wygląda wporządku, wycieków brak a rurka podciśnienia cała i szczelna.
No cóż, szukam dalej. :hmm:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5950
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 139 times
Been thanked: 110 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#15 Postautor: Marek » środa, 10 lipca 2019, 21:50

Ciśnienie paliwa sprawdź manometrem , ale skoro jeździłeś na benzynie i było ok , to nie to . Zanim się dobierzesz do pompy , to sprawdź wskazania przepływomierza , możesz go umyć , oraz zobacz czy podczas rozruchu na rozgrzanym silniku pokazuje obroty silnika .


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości