AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Losowe problemy z odpalaniem silnika

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5925
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#16 Postautor: vokal » środa, 10 lipca 2019, 22:43

Czy to nie problem uszkodzonego czujnika wału korbowego?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5405
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 124 times
Been thanked: 102 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#17 Postautor: Marek » środa, 10 lipca 2019, 22:56

Dlatego pisałem o sprawdzeniu wskazania obrotów .

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 1821
Wiek: 39
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#18 Postautor: hawerek » piątek, 12 lipca 2019, 00:41

Przepływomierz umyłem i bez zmian. Parametry przepływomierz narastają płynnie. Co do obrotów wydaje mi się że są. Podłączyłem Hi-scana i chyba ma niezłą zwłokę. Pokazuje obroty z opóźnieniem i jak mi już silnik odpalił to przez chwilę pokazywał mi jeszcze niskie obroty, więc w tej materii nie jestem pewien. Jutro postaram się podłączyć inny interfejs przez OBD aby to potwierdzić.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 1821
Wiek: 39
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#19 Postautor: hawerek » poniedziałek, 15 lipca 2019, 23:10

Filtr paliwa zmieniony, pompką na krótko działa cały czas. Ale jak wpiołem miernik w odłączoną od zespołu pompki kostkę to po przekręceniu kluczyka nie pokazywał mi napięcia na tych pinach od pompki. Po wymianie filtra miałem problem z odpaleniem to podłączyłem pomkę na krótko, przepompowałem chwilę paliwo, podłączyłem spowrotem kostkę i odpalił od strzała. Potem chodził już bez problemu.
Nie wiem czy dobrze robiłem ale jakoś musiałem sobie z tym poradzić. Czy po przekręceniu stacyjki powinien tam być prąd czy dopiero przy próbie rozruchu?

Teraz temat obrotów. Nie udało mi się żadnym interfejsem diagnostycznym sprawdzić wiarygodnie obrotów podczas utrudnione go rozruchu. W związku z tym chciałem podłączyć oscyloskop pod czujniki, ale w kostce były trzy kabelki i nie mając schematu nie wiedziałem w które się wpiąć. Jak by ktoś podrzucił schemat lub pomysł. :help:
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5925
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 34 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#20 Postautor: vokal » poniedziałek, 15 lipca 2019, 23:54

Pompa paliwa dostaje zasilanie z przekaźnika pompy pod maską po włączeniu zapłonu.

Przewody od CKPS to: zielony - plus, czarny - masa, niebieski(pomarańczowy pasek) - sygnał do ECU.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5405
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 124 times
Been thanked: 102 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#21 Postautor: Marek » wtorek, 16 lipca 2019, 00:15

Hawerek , obroty możesz sprawdzić na obrotomierzu , tylko wtedy kiedy nie chce odpalić .

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 1821
Wiek: 39
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#22 Postautor: hawerek » wtorek, 16 lipca 2019, 08:28

Marku, właśnie tu też nie pokazuje. Nawet jak miałem problem odpalić po wymianie filtra i tu musiałem dłużej kręcić, wskazówka obrotomierza nawet nie drgnęła. Dopiero ruszyła jak silnik zapalił. Dla tego próbuje inne pomiary tych czujników.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 5405
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 124 times
Been thanked: 102 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe problemy z odpalaniem silnika

#23 Postautor: Marek » wtorek, 16 lipca 2019, 17:43

To by wskazywało na czujnik wału .


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość