AKCJE PROMOCYJNE

Obrazek

AKTUALNOŚCI

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Losowe odpalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
xedos19721972
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#16 Postautor: xedos19721972 » wtorek, 24 września 2019, 10:19

Marek pisze:W prawym słupku na dole za plastikową osłoną , gdzie już byłeś bo nie zrozumiałem .

Ogólnie już mam prawie cały dostęp do kabli ,piszesz o słupku środkowym ? .
EDIT
Marek pisze:Przepustnica zamyka się w momencie wyłączenia kluczyka i otwiera się gdy silnik zgaśnie , sterowana jest przez elektrozawór przy pomocy podciśnienia .

Jaki jest sens tej przepustnicy ,odpowiada za zgaszenie silnika .Działa na podciśnieniu więc na pracującym silniku.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 962
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 200000
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#17 Postautor: gczarkowski1 » wtorek, 24 września 2019, 11:42

Gasi silnik przez zamknięcie, i otwiera się do ponownego odpalenia.
Pozdrawiam
Grzegorz

xedos19721972
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#18 Postautor: xedos19721972 » niedziela, 3 listopada 2019, 10:22

Witam ponownie ,ciąg dalszy problemów .Wreszcie pojawił się jakiś błąd P0611,Maxiecu podaję uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza ,wtryski są po regeneracji .Gdzieś tam wyczytałem że dotyczy to bardziej sterownika,auto odpala ale po 2 sek. gaśnie ,jest inaczej jak było czyli była próba odpalenie ale coś gasiło .Proszę o wasze sugestie ,czyżby wreszcie padł sterownik ? jest jakiś przekaźnik od wtrysków czy coś .Jak wpływ na odpalenie silnika ma BCM (Body Control Module) - ETACS Module?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6714
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 210 times
Been thanked: 129 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#19 Postautor: Marek » niedziela, 3 listopada 2019, 11:22

Zaglądałeś do wtyczki ECU . Pisał o tym Dioda . Może postaraj się odpowiadać na pytania . Pod cytatem, gdzie ja piszę o słupku prawym, Ty się pytasz czy chodzi o środkowy .

xedos19721972
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#20 Postautor: xedos19721972 » czwartek, 13 lutego 2020, 08:28

Witam, losowe odpalanie zostało naprawione osobiście.
Mechanicy się nie wykazali, każdy winy zawsze szuka w systemie zasilania paliwem, bo tak najłatwiej w CR. Wtryski zregenerowane, czujniki na listwie i na pompie wymienione i dalej nic, finansowo masakra. Postanowiłem się dostać do rozrządu i stwierdziłem, że się rozjeżdża na rozrządzie o pół ogniwa. Zakupiłem sam górny łańcuch, gdyż nie miałem pewności, że to rozwiąże problem. Komputer nie zgłaszał żadnych błędów po wizycie w serwisie Kia,nawet pan sprawdzał, że czujnik wału i rozrządu są widoczne i działają.
Obecnie auto uruchamiam na kupionym zestawie startowym, czyli stacyjka ,immo,BCM,ECU.
Na sterowniku z auta działa z 3 sek i gasi auto blokuje immo lub coś uszkodziłem w sterowniku podmieniając BCM. Czy ktoś z was ma wiedzę, za co odpowiada BCM ,według mnie jest z parowany z ECU, czy mam rację ?
Błąd zapisany to P0611,uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza, pora przywrócić teraz mój sterownik do życia .

tabast
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 30
Wiek: 39
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Wieliczka
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 205000
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#21 Postautor: tabast » czwartek, 13 lutego 2020, 13:28

Nieźle namieszane :think: .

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6714
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 210 times
Been thanked: 129 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#22 Postautor: Marek » czwartek, 13 lutego 2020, 14:48

BCM odpowiada za sterowanie systemami nadwozia np; szyby , lusterka , centralny , klimatyzacja i immo . Jeżeli na tym nowym zestawie auto odpala to możesz mieć uszkodzony układ immo lub Ecu. Na twoim miejscu wrócił bym do oryginału, podłączył dobry tester diagnostyczny i sprawdził czy w momencie kiedy nie zapala ECU widzi aktywny kluczyk .

xedos19721972
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#23 Postautor: xedos19721972 » piątek, 14 lutego 2020, 12:09

Marek pisze:BCM odpowiada za sterowanie systemami nadwozia np; szyby , lusterka , centralny , klimatyzacja i immo . Jeżeli na tym nowym zestawie auto odpala to możesz mieć uszkodzony układ immo lub Ecu. Na twoim miejscu wrócił bym do oryginału, podłączył dobry tester diagnostyczny i sprawdził czy w momencie kiedy nie zapala ECU widzi aktywny kluczyk .


Właśnie chcę wrócić do oryginału,zobaczymy ile wezmą, bo jest możliwość dorobienia drugiego kluczyka i wkładek do drzwi.
Umówiony już jestem ze specami co takie rzeczy robią, czyli EGR-OFF,ECU ,BCM itd. Osobiście mam dosyć tego auta i 4-letniej walki z autem w miarę moich możliwości czasowych i nastawienia,bo nie raz mi ręce opadły. Jestem uparty i to był mój cel, postanowiłem udowodnić mechanikom, że jak sterownik nie generuje błędu i im nie podpowiada co mają zrobić to oni już nie potrafią, łącznie z serwisem Kia, w którym auto stało chyba miesiąc i zbierało się kółko różańcowe i radzili co dalej. Jak odebrałem auto od nich to po roku dzwonili do mnie czy rozwiązałem swój problem, bo mają podobny przypadek. BCM jest powiązany z ECU i w którymś momencie podłączyłem nie ten moduł i sterownik zablokował,takie info uzyskałem z Kia, czy tak jest to nie wiem.
Silnik startuje na oryginalnym ECU ale jest gaszony i zapala się IMMO , podejmuje próbę ponownie i jest tak samo,błąd zapisany w ECU to ten co podaję wcześniej.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6714
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 224400
Has thanked: 210 times
Been thanked: 129 times
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#24 Postautor: Marek » piątek, 14 lutego 2020, 20:04

Po co chcesz przerabiać wszystkie zamki . Jak już będziesz musiał, to prościej dorobić zapadki w stacyjce pod stary kluczyk i przełożyć transponder .

xedos19721972
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 16 czerwca 2013, 11:14
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2008
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Losowe odpalanie

#25 Postautor: xedos19721972 » sobota, 15 lutego 2020, 07:36

Marek pisze:Po co chcesz przerabiać wszystkie zamki . Jak już będziesz musiał, to prościej dorobić zapadki w stacyjce pod stary kluczyk i przełożyć transponder .

Chodzi mi o zapadki pod kluczyk zakupiony z zestawem startowym, piloty mam dwa, drugi kluczyk dorobię w Kia. Jest to plan awaryjny, gdy się nie uda przywrócić mojego zestawu do rozruchu.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość